Badania naukowe i rozwój pielęgniarstwa: Pielęgniarstwo w perspektywie międzynarodowej
1800-P1-BNRPM-S2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 20 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta -„godziny kontaktowe”:
-udział w wykładach: 20h
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 10h
-przygotowanie do wykładów: 10h
-przygotowanie i udział do zaliczenia na ocenę: 10h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę: 10 h (0,5 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 0,5 punktu ECT
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W zakresie wiedzy zna i rozumie:
C.W9 Systemy kształcenia przeddyplomowego i podyplomowego pielęgniarek w wybranych państwach
członkowskich Unii Europejskiej
C.W10 Procedurę uznawania kwalifikacji zawodowych pielęgniarek w Rzeczypospolitej Polskiej i innych
państwach członkowskich Unii Europejskiej
C.W11 Systemy opieki pielęgniarskiej i współczesne kierunki rozwoju opieki pielęgniarskiej
C.W12 Zasady dostępu obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej do świadczeń zdrowotnych w
świetle prawa Unii Europejskiej
C.W13 Rolę i priorytety polityki zdrowotnej Światowej Organizacji Zdrowia oraz Komisji Europejskiej
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student jest gotów do:
K1 dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych;
K2 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
K3 okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową;
K4 rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań;
Metody dydaktyczne
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności krytycznej analizy regulacji prawnych dotyczących problematyki zawodowej.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest 100% frekwencja na wykładach oraz zaliczenie na podstawie testu złożonego z 20 pytań jednokrotnego wyboru. Za prawidłową odpowiedź student otrzymuje 1 punkt, za błędną 0 punktów. Uzyskanie oceny pozytywnej z testu (udzielenie poprawnych odpowiedzi na 60% pytań tj powyżej 17 punktów).
Efekty – C.W.9 do C.W.13
Kryteria oceny:
5,0 – student wykazuje znajomość treści kształcenia na poziomie 91-100%
4,5 – student wykazuje znajomość treści kształcenia na poziomie 83-90%
4,0 – student wykazuje znajomość treści kształcenia na poziomie 76-82%
3,5 – student wykazuje znajomość treści kształcenia na poziomie 69-75%
3.0 – student wykazuje znajomość treści kształcenia na poziomie 60%-68%
Poprawa zaliczenia w ramach sesji poprawkowej – test poprawkowy (min. 60% prawidłowych odpowiedzi na ocenę dostateczną).
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa: .
1. Strategia na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce; https://nipip.pl/wp-content/uploads/2018/01/dokument_strategia-rozwoju-pielegniarstwa-i-poloznictwa-w-polsce_do-wyslania.pdf (data dostępu: 17.06.2022);
2. Rafferty A. M., Busse R., Zander-Jentsch B., Sermeus W., Bruyneel L.: Strengthening health systems through nursing:Evidence from 14 European countries. World Health Organization 2019.
3. DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2013/55/UE z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym („rozporządzenie w sprawie IMI”).
Literatura uzupełniająca:
1. Akty prawne wskazane przez prowadzącego zajęcia
2. Strony internetowe międzynarodowych organizacji pielęgniarskich
W cyklu 2022/23Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: . 1. Strategia na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce; https://nipip.pl/wp-content/uploads/2018/01/dokument_strategia-rozwoju-pielegniarstwa-i-poloznictwa-w-polsce_do-wyslania.pdf (data dostępu: 17.06.2022); 2. Rafferty A. M., Busse R., Zander-Jentsch B., Sermeus W., Bruyneel L.: Strengthening health systems through nursing:Evidence from 14 European countries. World Health Organization 2019. 3. DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2013/55/UE z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym („rozporządzenie w sprawie IMI”).
Literatura uzupełniająca: 1. Akty prawne wskazane przez prowadzącego zajęcia 2. Strony internetowe międzynarodowych organizacji pielęgniarskich
|
W cyklu 2023/24Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: . 1. Strategia na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce; https://nipip.pl/wp-content/uploads/2018/01/dokument_strategia-rozwoju-pielegniarstwa-i-poloznictwa-w-polsce_do-wyslania.pdf (data dostępu: 17.06.2022); 2. Rafferty A. M., Busse R., Zander-Jentsch B., Sermeus W., Bruyneel L.: Strengthening health systems through nursing:Evidence from 14 European countries. World Health Organization 2019. 3. DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2013/55/UE z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym („rozporządzenie w sprawie IMI”).
Literatura uzupełniająca: 1. Akty prawne wskazane przez prowadzącego zajęcia 2. Strony internetowe międzynarodowych organizacji pielęgniarskich
|
W cyklu 2024/25Z:
Literatura obowiązkowa/podstawowa: . 1. Strategia na rzecz rozwoju pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce; https://nipip.pl/wp-content/uploads/2018/01/dokument_strategia-rozwoju-pielegniarstwa-i-poloznictwa-w-polsce_do-wyslania.pdf (data dostępu: 17.06.2022); 2. Rafferty A. M., Busse R., Zander-Jentsch B., Sermeus W., Bruyneel L.: Strengthening health systems through nursing:Evidence from 14 European countries. World Health Organization 2019. 3. DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2013/55/UE z dnia 20 listopada 2013 r. zmieniająca dyrektywę 2005/36/WE w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych i rozporządzenie (UE) nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym („rozporządzenie w sprawie IMI”).
Literatura uzupełniająca: 1. Akty prawne wskazane przez prowadzącego zajęcia 2. Strony internetowe międzynarodowych organizacji pielęgniarskich
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: