Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży 1800-OG-BK-ZPDZiM
W związku z coraz bardziej alarmującym stanem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Polsce konieczne jest zbudowanie szerokiej świadomości tego zjawiska, wraz z umiejętnością diagnozowania problemów i wskazania możliwości ich rozwiązania. Oddziaływanie niniejszego przedmiotu można w związku z tym umiejscowić na trzech poziomach. Pierwszy – poziom wiedzy, ma na celu wyposażenie studentów we wiedzę dotyczącą klasyfikacji oraz symptomatologii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży i zagrożeń dla niego, a także stanu systemu ochrony zdrowia psychicznego w Polsce. Na drugim poziomie, kształtowane będą umiejętności oceny zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, stanu systemu ochrony zdrowia oraz współdziałania w celu rozwiązania i przeciwdziałania tym problemom.
Na trzecim poziomie, będzie kształtowana gotowość do brania odpowiedzialności za te problemy i ich rozwiązywanie w zakresie własnych kompetencji, oraz do edukowania innych w zakresie tych problemów.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- opowiadanie
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- stolików eksperckich
- referatu
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- projektu
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody integracyjne
- metody ewaluacyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie testowe - W1-W3
Esej: W1-W3; U1-U4; K1-K3
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Janas-Kozik Małgorzata, Wolańczyk Tomasz Psychiatria dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2021
Grzegorzewska Iwona, Cierpiałkowska Lidia, Borkowska Aneta R. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2020
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
TERMINY ODBYWANIA ZAJĘĆ: Ćwiczenia: Dopuszczalna jest nieobecność na jednych ćwiczeniach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: