Kreatywność i samoskuteczność 1800-OG-BK-KiS
Kreatywność i poczucie samoskuteczności są jednymi z najczęściej dyskutowanych koncepcji w kontekście kompetencji przyszłości oraz dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży. Kreatywność ułatwia rozwiązywanie problemów i tworzenie nowatorskich rozwiązań. Poczucie samoskuteczności wpływa na stopień, w jaki jesteśmy gotowi wprowadzać te rozwiązania i dzielić się nimi. Jest także związana z wyższą odpornością psychiczną, co ma korzystny wpływ na zdrowie psychiczne. Celem przedmiotu jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii twórczości i kreatywności. Przedmiot ma na celu także wprowadzenie słuchaczy w problematykę poczucia samoskuteczności i jej związku ze zdrowiem psychicznym i dobrostanem psychicznym. W trakcie kursu studenci będą mieli możliwość analizowania strategii edukacyjnych pod względem stymulowania kreatywności i samoskuteczności oraz projektować rozwiązania, wspierające te cechy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- SWOT
- seminaryjna
- referatu
- projektu
- stolików eksperckich
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie testowe - W1-W3
Esej: W1-W3; U1-U4; K1-K3
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bednarek D., Bednarek H. (red.) Psychologia edukacyjna, wyd. PWN 2023
Dehaene S. Jak się uczymy? Wyd. Copernicus Center Press 2022
Nęcka E. Psychologia twórczości, wyd. GWP 2006
Bernacka R.E. i wsp. (red.) Psychologia twórczości, wyd. UMCS 2009
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
Wykłady będą odbywały się asynchronicznie, umieszczane będą na platformie Teams od listopada. Ćwiczenia odędą się na platformie teams w dniach 09. i 16.12. w godz. 08:30-12:15. Kody do zespołu zostaną Państwu przesłane mailem.W przypadku trudności z uczestnictwem w ćwiczeniach, proszę o indywidualny kontakt mailowy. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: