Oferta własna uczelni. Psychogeriatria
1800-F4-OWPS-SJ
Zajęcia prowadzone w formie wykładów. Wykłady mają za
zadanie wyjaśnienie podstawowych zjawisk związanych
z zaburzeniami psychicznymi osób starszych. Omówione zostaną
metody rozpoznawania zaburzeń w zakresie funkcjonowania
poznawczego oraz emocjonalnego pacjentów geriatrycznych oraz
formy terapii. Przedstawione zostaną zasady komunikacji z
pacjentem geriatrycznym z poszczególnymi zaburzeniami
psychicznymi.
W cyklu 2022/23:
Zajęcia prowadzone w formie wykładów. Wykłady mają za zadanie wyjaśnienie podstawowych zjawisk związanych z zaburzeniami psychicznymi osób starszych. Omówione zostaną metody rozpoznawania zaburzeń w zakresie funkcjonowania poznawczego oraz emocjonalnego pacjentów geriatrycznych oraz formy terapii. Przedstawione zostaną zasady komunikacji z pacjentem geriatrycznym z poszczególnymi zaburzeniami psychicznymi.
|
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 10 h
2. Czas poświęcony przez słuchacza na pracę indywidualną:
- czytanie literatury - 10 h
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia - 10 h
Łączny nakład pracy: 30 h (1 punkt ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
Student
Zna i rozumie:
W1: problematykę z zakresu dyscypliny naukowej – psychogeriatrii, w tym etiologię, patomechanizm, objawy, przebieg i leczenie najczęstszych chorób - D.W3, D.W4, D.W14,
W2: zagadnienia z zakresu diagnostyki funkcji poznawczych i zaburzeń emocjonalnych osób starszych na potrzeby fizjoterapii, planowania postępowania fizjoterapeutycznego oraz kontrolowania jego efektów - D.W4, D.W6, B.W3
Efekty uczenia się - umiejętności
Student Potrafi:
U1: wykorzystywać wiedzę z zakresu psychogeriatrii w procesie racjonalizacji i optymalizacji fizjoterapii, także współpracując w zespole terapeutycznym - B.U2,
U2: przeprowadzić całościową ocenę geriatryczną i interpretować jej wyniki - D.U44
U3: planować, dobierać i modyfikować programy rehabilitacji pacjentów z różnymi dysfunkcjami narządu ruchu oraz chorobami wewnętrznymi z uwzględnieniem stanu klinicznego, funkcjonalnego i psychicznego (poznawczo-emocjonalnego) chorego, jego potrzeb oraz potrzeb opiekunów faktycznych - D.U49
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student Jest gotów do:
K1: nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu
z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych - K1
K2: przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej - K2, K4
K3: korzystania z obiektywnych źródeł informacji - K6
Metody dydaktyczne
wykład informacyjny
dyskusja dydaktyczna
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
- wykład problemowy
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Wymagania wstępne
-
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne (0 – 21 punktów; > 50%): W1 – W2
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Kędziora-Kornatowska
K.,Waszkiewicz N. Psychogeriatria. PZWL, 2020, Warszawa
2. Sobów T. Praktyczna psychogeriatria. Rozpoznawanie i
postępowanie w zaburzeniach psychicznych u chorych w wieku
podeszłym. Continuo, 2010, Wrocław
Uwagi
W cyklu 2022/23:
1. Cybulski M., Krajewska-Kułak E., Kędziora-Kornatowska K.,Waszkiewicz N. Psychogeriatria. PZWL, 2020, Warszawa 2. Sobów T. Praktyczna psychogeriatria. Rozpoznawanie i postępowanie w zaburzeniach psychicznych u chorych w wieku podeszłym. Continuo, 2010, Wrocław
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: