Oferta własna uczelni. Opieka koordynowana 1800-F4-OWOK-NJ
Podczas zajęć z przedmiotu „Opieka koordynowana” student
zostanie zapoznany z zasadami poprawnego planowania,
nadzorowania i samodzielnego wykonywania programu
kompleksowego usprawniania pacjenta. Student zdobędzie
umiejętności praktyczne i kompetencje w zakresie podstawowych
umiejętności klinicznych wykorzystywanych w codziennej pracy
fizjoterapeuty. Pozna również w jaki sposób udoskonalić kliniczne
umiejętności proceduralne, wykorzystując w sposób praktyczny
wiedzę z zakresu postępowania fizjoterapeutycznego w różnych
stanach chorobowych. Student po zakończeniu kursu powinien znać
zasady działania w zespole interdyscyplinarnym, teoretycznie
opisywać i praktycznie wykonywać podstawowe procedury
kliniczne. Dodatkowo pozna w jaki sposób wykształcić postawę
otwartości i wrażliwości na potrzeby innych oraz będzie mógł
ćwiczyć umiejętności podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych.
Podczas zajęć student zostanie zapoznany z modelami opieki
koordynowanej w Polsce i na świecie, wykształcając umiejętności
planowania i koordynowania procesu udzielania świadczeń
zdrowotnych w uwzględnieniem kryterium jakości i efektywności.
Ćwiczenia:
1. Symulacja medyczna, symulacja medyczna w
fizjoterapii, wprowadzenie do zagadnienia opieki
koordynowanej.
2. Opieka koordynowana w wybranych jednostkach
chorobowych – Neurologia
3. Opieka koordynowana w wybranych jednostkach
chorobowych – Kardiologia
4. Opieka koordynowana w wybranych jednostkach
chorobowych – Chirurgia
5. Zagadnienia dotyczące opieki koordynowanej osób
starszych w aspekcie interprofesjonalnym
W cyklu 2022/23:
Podczas zajęć z przedmiotu „Opieka koordynowana” student Ćwiczenia: 1. Symulacja medyczna, symulacja medyczna w Ćwiczenia: Warunkiem zaliczenia części pisemnej i praktycznej jest |
W cyklu 2023/24:
Podczas zajęć z przedmiotu „Opieka koordynowana” student Ćwiczenia: 1. Symulacja medyczna, symulacja medyczna w Ćwiczenia: Warunkiem zaliczenia części pisemnej i praktycznej jest |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- projektu
- sytuacyjna
- studium przypadku
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ćwiczenia:
Zaliczenie pisemne: opracowanie planu opieki koordynowanej
dla danego przypadku klinicznego: W1 – W2 (0- 5 punktów,
<60%)
Aktywność podczas dyskusji omawianego zagadnienia, jego
prezentacja: W1 – W2, U1 – U6 (0- 10 punktów, <60%)
Przedłużona obserwacja: K1 – K3 (0-2 punktów, <60%)
Warunkiem zaliczenia części pisemnej i praktycznej jest
uzyskanie minimum 60% punktów w każdej części.
Ocena końcowa jest sumą punktów z części pisemnej, ustnej i
przedłużonej obserwacji.
< 10 - ndst.
10- 11 - dostateczny;
12- 13 - dostateczny plus;
14 - dobry;
14- 15 - dobry plus;
16- 17 - bardzo dobry
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Fizjoterapia kliniczna w geriatrii. Red. Andrew A.
Guccione, Rita A. Wong, Dale Avers. Wrocław: Elsevier
Urban&Partner, cop. 2014.
2. Fizjoterapia w chirurgii. Woźniewski M. Warszawa:
PZWL, 2012
3. Fizjoterapia w chorobach układu odechowego. Małgorzata
Paprocka- Borowicz, Iwona Demczyszak, Jadwiga Kuciel -
Lewandowska. Wrocaław : Górnicki Wydawnictwo
Medyczne, 2009.
4. Geriatria z elementami gerontologii ogólnej: podręcznik dla
lekarzy i studentów. Pod red. Tomasza Grodzickiego,
Józefa Kocemby, Anny Skalskiej. Gdańsk: Via Medica,
2007.
Literatura uzupełniająca:
1. Rehabilitacja kardiologiczna - stosowanie ćwiczeń
fizycznych .Bromboszcz Janusz, Dylewicz Piotr. Kraków:
Elipsa- Jaim, 2009.
2. Rehabilitacja medyczna. T. 1-2. Pod red. Andrzeja Kwolka.
Wrocław: Elsevier Urban&Partner, cop. 2012-2013.
3. Rehabilitacja w chirurgii. Woźniewski M, Kołodziej J,
Warszawa: PZWL, 2006
W cyklu 2022/23:
Literatura obowiązkowa: 1. Fizjoterapia kliniczna w geriatrii. Red. Andrew A. Guccione, Rita A. Wong, Dale Avers. Wrocław: Elsevier Urban&Partner, cop. 2014. 2. Fizjoterapia w chirurgii. Woźniewski M. Warszawa: PZWL, 2012 3. Fizjoterapia w chorobach układu odechowego. Małgorzata Paprocka- Borowicz, Iwona Demczyszak, Jadwiga Kuciel - Lewandowska. Wrocaław : Górnicki Wydawnictwo Medyczne, 2009. 4. Geriatria z elementami gerontologii ogólnej: podręcznik dla lekarzy i studentów. Pod red. Tomasza Grodzickiego, Józefa Kocemby, Anny Skalskiej. Gdańsk: Via Medica, 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Rehabilitacja kardiologiczna - stosowanie ćwiczeń fizycznych .Bromboszcz Janusz, Dylewicz Piotr. Kraków: Elipsa- Jaim, 2009. 2. Rehabilitacja medyczna. T. 1-2. Pod red. Andrzeja Kwolka. Wrocław: Elsevier Urban&Partner, cop. 2012-2013. 3. Rehabilitacja w chirurgii. Woźniewski M, Kołodziej J, Warszawa: PZWL, 2006 |
W cyklu 2023/24:
Literatura obowiązkowa: 1. Fizjoterapia kliniczna w geriatrii. Red. Andrew A. Guccione, Rita A. Wong, Dale Avers. Wrocław: Elsevier Urban&Partner, cop. 2014. 2. Fizjoterapia w chirurgii. Woźniewski M. Warszawa: PZWL, 2012 3. Fizjoterapia w chorobach układu odechowego. Małgorzata Paprocka- Borowicz, Iwona Demczyszak, Jadwiga Kuciel - Lewandowska. Wrocaław : Górnicki Wydawnictwo Medyczne, 2009. 4. Geriatria z elementami gerontologii ogólnej: podręcznik dla lekarzy i studentów. Pod red. Tomasza Grodzickiego, Józefa Kocemby, Anny Skalskiej. Gdańsk: Via Medica, 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Rehabilitacja kardiologiczna - stosowanie ćwiczeń fizycznych .Bromboszcz Janusz, Dylewicz Piotr. Kraków: Elipsa- Jaim, 2009. 2. Rehabilitacja medyczna. T. 1-2. Pod red. Andrzeja Kwolka. Wrocław: Elsevier Urban&Partner, cop. 2012-2013. 3. Rehabilitacja w chirurgii. Woźniewski M, Kołodziej J, Warszawa: PZWL, 2006 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: