Oferta własna uczelni. Do wyboru - Metody informacyjne 1800-F4-Meti-SJ
Podaczas zajęć praktycznych student nabiera umiejętności:
• Tworzenia przykładowej bazy danych w programie Microsoft Access
• Wykonania podstawowych czynności związane z tworzeniem baz danych
• Projektowaniem przykładowej tabeli
• Generowania formularzy
• Generowania podstawowego raportu
• Uzupełnienia bazy danych o nowe tabele i relacje
• Tworzenia Kwerend – podstawowego narzędzia bazy danych
• Wykorzystania prostych techniki znajdowania danych
• Wykorzystania kwerendy wybierającej
• Obliczenia za pomocą kwerend
• Kwerendy funkcjonalne
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Weryfikacja osiągniętych przez studenta efektów uczenia będzie się odbywać przez ocenę:
• aktywnego udziału oraz przygotowania do prowadzonych zajęć,
• opanowania materiału realizowanego w ramach ćwiczeń.
Sprawdzanie umiejętności i kompetencji społecznych odbywać się będzie m.in. poprzez wnikliwą obserwację czynności studenta podczas wykonywania zadań praktycznych.
Do zaliczenia przedmiotu niezbędna jest obecność na ćwiczeniach. Student musi samodzielnie wykonywać zadania praktyczne przewidziane na dane zajęcia zgodnie z instrukcją prowadzącego, zaliczyć kolokwium praktyczne lub przygotuje prezentację zaliczeniową z zakresu podanego w trakcie ćwiczeń.
W przypadku zadań praktycznych stopnie stawiane są według
Sposoby weryfikacji umiejętności E.U2 E.U3
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach + +
Samodzielne opracowanie zagadnień i wykonanie ćwiczeń praktycznych + +
Kolokwium praktyczne/Prezentacja zaliczeniowe + +
Sposoby weryfikacji wiedzy B.W21
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach +
Samodzielne opracowanie zagadnień i wykonanie ćwiczeń praktycznych +
Kolokwium praktyczne/Prezentacja zaliczeniowe +
Sposoby weryfikacji kompetencji K5 K6
Obserwacja przez prowadzącego zajęcia + +
następującej skali:
Procent wykonania ćwiczenia poprawnie Ocena
92-100% bardzo dobry
84-91% dobry plus
76-83% dobry
68-75% dostateczny plus
60-67% dostateczny
0-59% niedostateczy
Przy zaliczeniu na ocenę stosowane będą następujące kryteria opisowe:
Bardzo dobry: student opanował wiedzę z całości materiału, przedstawia ją w sposób logiczny i usystematyzowany, zna zastosowania praktyczne.
Dobry plus: student opanował wiedzę z całości materiału, przedstawia ją w sposób spójny i logiczny.
Dobry: student opanował wiedzę z większości materiału, przedstawia ją w sposób logiczny, nakierowany przez nauczyciela akademickiego, potrafi formułować trafne wnioski.
Dostateczny plus: student opanował minimum programowe, zna podstawowe zagadnienia i rozumie zadawane mu pytania, wiedzę przedstawia w sposób logiczny.
Dostateczny: student opanował minimum programowe, zna podstawowe zagadnienia i rozumie zadawane mu pytania, wiedzę przedstawia w sposób niespójny, nie potrafi zastosować jej w praktyce.
Niedostateczny: student nie opanował minimum programowego, nie zna podstawowych zagadnień i nie rozumie zadawanych mu pytań.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Alexander Michael. Access 2016 Bible. John Wiley & Sons 2021
2. Danuta Mendrala, Marcin Szeliga. Access 2016 PL. Kurs. Helion 2016
3. Danuta Mendrala, Marcin Szeliga. Access 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: