Praktyki fizjoterapeutyczne. Praktyka śródroczna - praktyka z fizjoterapii klinicznej, fizykoterapii i masażu: Praktyka z zakresu fizykoterapii i masażu
1800-F3-Prner-SJ
Praktyki śródroczna – 50h
Zaliczenie na podstawie obecności i czynnego uczestnictwa w praktykach.
W trakcie praktyki studenci systematyzują dotychczas posiadane wiadomości z zakresu podstaw fizjoterapii dodatkowo poszerzone o wiedzę z fizykoterapii i masażu.
Całkowity nakład pracy studenta
Praktyki studenckie w wyznaczonej ilości godzin.
Efekty uczenia się - wiedza
F.W2. - teoretyczne, metodyczne i praktyczne podstawy fizykoterapii i masażu
leczniczego;
F.W14. - zasady promocji zdrowia, jej zadania oraz rolę fizjoterapeuty
w propagowaniu zdrowego stylu życia
Efekty uczenia się - umiejętności
F.U1. - przeprowadzić badania i zinterpretować ich wyniki oraz przeprowadzić
testy funkcjonalne niezbędne do doboru środków fizjoterapii, wykonywania
zabiegów i stosowania podstawowych metod terapeutycznych
F.U2. - samodzielnie wykonywać zabiegi z zakresu fizykoterapii i masażu
leczniczego
F.U7. - wykorzystywać i obsługiwać aparaturę, sprzęt do fizjoterapii oraz
przygotować stanowisko pracy
F.U9.- wprowadzić dane i uzyskane informacje oraz opis efektów zabiegów
i działań terapeutycznych do dokumentacji pacjenta
F.U10. - inicjować, organizować i realizować działania ukierunkowane na
edukację zdrowotną, promocję zdrowia i profilaktykę niepełnosprawności
F.U11. - określić zakres swoich kompetencji zawodowych i współpracować
z przedstawicielami innych zawodów medycznych
F.U12 - samodzielnie wykonywać powierzone zadania i właściwie organizować
własną pracę oraz brać za nią odpowiedzialność
F.U13. - pracować w zespole i przyjmować odpowiedzialność za udział
w podejmowaniu decyzji
F.U17. - przestrzegać praw pacjenta
F. U18.
- nawiązać relację z pacjentem i współpracownikami opartą na
wzajemnym zaufaniu i szacunku
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K2. – wykonywania zawodu, będąc świadomym roli, jaką fizjoterapeuta pełni na
rzecz społeczeństwa, w tym społeczności lokalnej
K3. – prezentowania podstawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i
aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań
związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności
niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty
K5. – dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania
samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych
K9. – przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w
ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego
i innych osób
Metody dydaktyczne
Praktyka wakacyjna:
- pokaz
- analiza przypadków
- obserwacja pracy fizjoterapeutów
- praktyczne wykonanie zleconych czynności fizjoterapeutycznych przy pacjencie
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z praktyki z zakresu fizykoterapii i masażu powinien posiadać wiedzę z zakresu: anatomii prawidłowej człowieka, antropometrii, kształcenia ruchowego i metodyki nauczania ruchu, fizjologii, fizykoterapii.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. W dzienniczku praktyk znajduje się karta weryfikacji efektów kształcenia, na bazie której mentor ocenia wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne studenta. Aby uzyskać zaliczenie praktyki należy mieć wszystkie składowe zaliczone na „ tak”(minimum potrzebne do zaliczenia). W innych sytuacjach, kiedy jest chociaż jedno zaliczenie na „nie”, student nie otrzyma wpisu do USOS-a potwierdzającego zaliczenie praktyki wakacyjnej.
2. Wszystkie nieobecności na praktykach wakacyjnych muszą zostać odrobione po uprzednim ustaleniu terminu z opiekunem praktyk
Praktyki zawodowe
Przedmiot zaliczany w formie przepracowanych godzin.
Literatura
1) Fizjoterapia - Gerard Straburzyński, Anna Straburzyńska-Lupa PZWL
2) WIELKA FIZJOTERAPIA TOM 1-3 Aleksander Sieroń , Zbigniew Śliwiński Edra Urban & Partner
Uwagi
W cyklu 2024/25:
Praktyki odbywają się w grupach 6 – 7 osobowych.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: