Oferta własna uczelni. Technologie informacyjne
1800-F1-OWUTInf-SJ
Podaczas zajęć praktycznych student nabiera umiejętności:
• Tworzenia przykładowej bazy danych w programie Microsoft Access
• Wykonania podstawowych czynności związane z tworzeniem baz danych
• Projektowaniem przykładowej tabeli
• Generowania formularzy
• Generowania podstawowego raportu
• Uzupełnienia bazy danych o nowe tabele i relacje
• Tworzenia Kwerend – podstawowego narzędzia bazy danych
• Wykorzystania prostych techniki znajdowania danych
• Wykorzystania kwerendy wybierającej
• Obliczenia za pomocą kwerend
• Kwerendy funkcjonalne
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 15h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,6 punktu ECTS
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 20h
Nakład pracy związany z czasem poświęcony na pracę indywidualną studenta wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie i przeprowadzenie zaliczenia: 12h+3h=15h
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 3 godziny, co odpowiada 0,6 punktom ECTS
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk).
- nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50h godzin, co odpowiada 2 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Zna i rozumie:
W1: narzędzia informatyczne i statystyczne służące do opracowywania i przedstawiania danych oraz rozwiązywania problemów. (B.W21)
student potrafi:
• projektować bazy danych
• wykonać podstawowe czynności zwiazane z tworzeniem baz danych
• generować formularze i raporty
• uzupełniać bazy danych o nowe tabele i relacje
• wykorzystać proste techniki znajdowania danych
• wykorzystać kwerendy
• wykonać obliczenia za pomocą kwerend
Efekty uczenia się - umiejętności
Potrafi:
U1: zinterpretować badanie naukowe i odnieść je do aktualnego stanu wiedzy (E.U2)
U2: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej
i zagranicznej (E.U3)
Student potrafi:
• obsługiwać podstawowe programy użytkowe
• czytać ze zrozumieniem komunikaty programów komputerowych
• korzystać z programów służących do gromadzenia danych i ich analizy
• przeglądać i analizować bazy danych
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K5)
K2: korzystanie z obiektywnych źródeł informacji (K6)
student potrafi:
• z powodzeniem korzystać z zasobów i usług Internetu
• zweryfikować zgromadzone informacje pod względem ich wiarygodności
Metody dydaktyczne
- praca indywidualna przy komputerze
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- gry i symulacje
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Metody Informacyjne powinien posiadać podstawową wiedzę zakresu Technologii informacyjnych
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Sposoby weryfikacji wiedzy B.W21
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach +
Samodzielne opracowanie zagadnień i wykonanie ćwiczeń praktycznych +
Kolokwium praktyczne/Prezentacja zaliczeniowe +
Sposoby weryfikacji umiejętności E.U2 E.U3
Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach + +
Samodzielne opracowanie zagadnień i wykonanie ćwiczeń praktycznych + +
Kolokwium praktyczne/Prezentacja zaliczeniowe + +
Sposoby weryfikacji kompetencji K5 K6
Obserwacja przez prowadzącego zajęcia + +
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Alexander Michael. Access 2016 Bible. John Wiley & Sons 2021
2. Danuta Mendrala, Marcin Szeliga. Access 2016 PL. Kurs. Helion 2016
3. Danuta Mendrala, Marcin Szeliga. Access 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion 2016
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: