Nauki ogólne. Pedagogika 1800-F1-NOPED-SJ
Wykłady wprowadzają studentów w problematykę współczesnych zagrożeń zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie doradzania, organizowania i zarządzania pomocą w rozwiązywaniu problemów dotyczących szeroko rozumianej edukacji zdrowotnej. Mają na celu przygotowanie studentów do posługiwania się w teorii i praktyce wiedzą humanistyczną z zakresu wychowania i nauczania.
W cyklu 2024/25L:
Wykłady wprowadzają studentów w problematykę współczesnych zagrożeń zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie doradzania, organizowania i zarządzania pomocą w rozwiązywaniu problemów dotyczących szeroko rozumianej edukacji zdrowotnej. Mają na celu przygotowanie studentów do posługiwania się w teorii i praktyce wiedzą humanistyczną z zakresu wychowania i nauczania. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2025/26L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2023/24L: |
Kryteria oceniania
Weryfikacja osiągniętych przez studenta efektów uczenia będzie odbywać się przez ocenę:
Zaliczenie wykładów (W1-W2, U1, K1): online
• 2: brak odpowiedzi we wskazanym terminie, treść znacząco odbiega od wybranego tematu
• 3 – 3.5: odpowiedź porusza główne zagadnienia wchodzące w zakres tematu
• 4 – 4.5: odpowiedź w sposób wyczerpujący porusza główne zagadnienia związane z tematem zgodnie z literaturą przedmiotu
• 5– odpowiedź porusza wyczerpująco zagadnienia związane z tematem zgodnie z literaturą przedmiotu, zawiera praktyczne rozwiązania
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Obowiązkowa:
• Ciechaniewicz W. (red.) Pedagogika. Wyd. II rozszerzone. Warszawa, PZWL 2000
• Woynarowska, B. (2007). Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Uzupełniająca:
• Kwieciński Z., Śliwerski B. Pedagogika. T 1-2 Warszawa, 2006
• Gordon T. Wychowanie bez porażek. Warszawwa, Pax 1991
• Krzyżewska, J. (2000). Aktywizujące metody i techniki w edukacji. Suwałki: Zakład Wydawniczy Letter Quality.
• Zarzecki L. Teoretyczne podstawy wychowania. Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa, Jelenia Góra 2012
Uwagi
W cyklu 2024/25L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: