Nauki ogólne. Bioetyka 1800-F1-NOBIO-SJZ
W trakcie nauki przedmiotu studenci poznają historyczny kontekst powstania bioetyki jako osobnej dyscypliny wiedzy w latach 60. XX. w. Zostaną oni także zaznajomieni z podstawowymi pojęciami i teoriami etycznymi wraz z odniesieniem ich do problemów biomedycznych. Ponadto uzyskają wiedzę na temat zależności pomiędzy bioetyką a etyką zawodową fizjoterapeuty. Wykład obejmuje także podstawowe informację na temat głównych działów bioetyki: bioetyki początków życia ludzkiego (czyli bioetyki genetycznej), bioetyki oddziaływań diagnostycznych i leczniczych (czyli bioetyki terapeutycznej) oraz bioetyki końca życia ludzkiego (czyli bioetyki tanatologicznej).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne (> 50%): W1, U1, K1
Suma uzyskanych punktów:
Ocena:
< 50%ndst
50-64% dst
65-70% dst+
71-85% db
86-90% db+
91-100% bdb
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Różyńska, J., Chańska, W. (red.) (2013). Bioetyka. Warszawa.
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: