Seminarium licencjackie
1800-E3-SLEG-s1
W ramach seminarium student pozna podstawowe problemy
badawcze związane z prawem skoncentrowanym wokół problemów medycznych i systemowych sektora ochrony zdrowia, kierunki rozwoju i podstawowe koncepcje badawcze, sposoby zbierania materiałów źródłowych. Zdobędzie umiejętność poszukiwania danych i prowadzenia badań przy użyciu różnych narzędzi. Zapozna się z literaturą oraz tekstami źródłowymi ustaw i orzecznictwem oraz nabędzie umiejętność krytycznej oceny tych materiałów w celu uzyskania wiarygodnych informacji. Uzyska umiejętność analizy uzyskanych danych i formowania wniosków. Nauczy się metod prezentowania uzyskanych wyników oraz prowadzenia dyskusji naukowej. Posiądzie umiejętność pisania tekstów naukowych i zasad pisania pracy naukowej (praca magisterska). Student zostanie zapoznany z układem pracy dyplomowej, zasadami konstrukcji rozdziałów i ich rolą w całości pracy. Pozna wymogi edytorskie i zasady tworzenia bibliografii. Zostanie przygotowany do egzaminu.
W cyklu 2024/25:
W ramach seminarium student pozna podstawowe problemy badawcze związane z prawem skoncentrowanym wokół problemów medycznych i systemowych sektora ochrony zdrowia, kierunki rozwoju i podstawowe koncepcje badawcze, sposoby zbierania materiałów źródłowych. Zdobędzie umiejętność poszukiwania danych i prowadzenia badań przy użyciu różnych narzędzi. Zapozna się z literaturą oraz tekstami źródłowymi ustaw i orzecznictwem oraz nabędzie umiejętność krytycznej oceny tych materiałów w celu uzyskania wiarygodnych informacji. Uzyska umiejętność analizy uzyskanych danych i formowania wniosków. Nauczy się metod prezentowania uzyskanych wyników oraz prowadzenia dyskusji naukowej. Posiądzie umiejętność pisania tekstów naukowych i zasad pisania pracy naukowej (praca magisterska). Student zostanie zapoznany z układem pracy dyplomowej, zasadami konstrukcji rozdziałów i ich rolą w całości pracy. Pozna wymogi edytorskie i zasady tworzenia bibliografii. Zostanie przygotowany do egzaminu licencjackiego.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta/słuchacza studiów podyplomowych/uczestnika kursów dokształcających 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w seminariach – 45 h
- konsultacje z nauczycielem – 30 h
75 h = 3 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- przygotowanie tez oraz planu pracy dyplomowej
75 h = 3 ECTS
- przygotowanie badań – 100 h - 4 ECTS
- przeprowadzenie badań - 100 h – 4 ECTS
- opracowanie wyników i wniosków z badań – 175 h – 7 ECTS
- przygotowanie ostatecznej wersji pracy dyplomowej –
magisterskiej – 75 h – 3 ECTS
Łączny nakład pracy: 600 h = 24 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Student zna i rozumie:
W1-wiedzę o prawnych zasadach ochrony własności intelektualnej
K_W54
W2- Definiuje zasady organizacji badań naukowych i klinicznych
K_W56
Efekty uczenia się - umiejętności
Student potrafi:
U1- posiada znajomość́ obsługi komputera w zakresie edycji tekstu, analizy statystycznej, gromadzenia i wyszukiwania danych, przygotowania prezentacji
K_U19
U2 –Planuje i podejmuje działania o charakterze naukowym związane z procedurami medycznymi z zakresu elektroradiologii, w tym działania dydaktyczne
K_U24
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student jest gotów:
K1- potrafi brać odpowiedzialność za własne działania
K_K10
K2- przestrzega zasad etyki zawodowej K_K12
Metody dydaktyczne
Dyskusja
Analiza literatury
Wymagania wstępne
Wiedza, umiejętności i kompetencje uzyskane w toku pierwszych czterech lat studiów. Podstawowa wiedza i umiejętności dotyczące metodologii i metodyki badań naukowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena pracy dyplomowej przez opiekuna oraz zdanie egzaminu
dyplomowego: W1 – W2, U1 – U2, K1-K2
Praktyki zawodowe
Literatura
J. Pieter, Zarys metodologii pracy naukowej, Ossolineum,
Warszawa, 1995 r.
T.Kasperczyk, 2013, Poradnik metodyczny pisania prac i
prowadzenia badań naukowych w zakresie nauk o kulturze
fizyczej, Kraków, 2013 r.
H.Grabowski, Wykłady z metodologii badań
empirycznych, Wyd. Impuls, Kraków, 2013 r.
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: