Prowadzony w
cyklach:
2021/22, 2022/23
Punkty ECTS:
1
Język:
polski
Organizowany przez:
Katedra Radiologii i Diagnostyki Obrazowej
(dla:
Wydział Nauk o Zdrowiu)
Praktyki. Praktyka śródroczna-Rezonans magnetyczny 1800-E3-Psrm-n1/Mc
Praktyki pozwalają na wykorzystanie zdobytej wiedzy z przedmiotów które odbyły się na 3 roku studiów. Wykonywanie badań MR pod nadzorem.
Całkowity nakład pracy studenta
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w praktykach: 60 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 1 punktom ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1-zna fizyczne podstawy rezonansu magnetycznego; (K_W03)
W3-uzasadnia znaczenie pracy zespołowej lekarz – pielęgniarka – elektroradiolog;
W4 - posługuje się mianownictwem anatomicznym;
W5-zna etyczne i prawne uwarunkowania zawodu elektroradiologa; (K_W08)
W6-rozumie znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie komunikowania się z pacjentami;
W7-zna zasady organizacji pracowni rezonansu magnetycznego i diagnostyki obrazowej, zasady prowadzenia dokumentacji w zakładzie radiologii, zakres obowiązków i odpowiedzialności elektroradiologa w zakładzie radiologii; (K_W14)
W8-zna zasady wykonywania badań rezonansem magnetycznym (K_W16)
W9-zna anatomię radiologiczną, charakterystykę obrazu normalnego i patologii, techniki ułożeń pacjenta; (K_W18)
W10-wykazuje znajomość błędów w wykonaniu badań diagnostycznych ze wskazaniem przyczyn błędów; (K_W51)
W11-posiada wiedzę w zakresie obrazu struktur anatomicznych prawidłowych w badaniach radiologicznych w różnych projekcjach oraz ich zmian w zależności od ułożenia pacjenta; (K_W51)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1-wykonuje poprawnie badania MR; (K_U06)
U2-planuje i wykonuje badania z rezonansu magnetycznego (K_U06)
U4-potrafi nawiązać kontakt z pacjentem oraz współpracować z zespołem terapeutyczno-diagnostycznym; (K_U03)
U5-potrafi zapewnić pacjentom bezpieczeństwo w trakcie wykonywania badan diagnostycznych; (K_U13)
U6-potrafi interpretować wskazania do badania radiologicznych opisane w skierowaniu lekarskim w zakresie kompetencji elektroradiologa; (K_U01)
U7-potrafi wyjaśnić pacjentowi przebieg czekającego go badania diagnostycznego (K_U02)
U8-potrafi zaplanować i wykonywać zgodnie ze wskazaniami lekarskimi procedury diagnostyczne; (K_U04)
U9-potrafi zdefiniować problem diagnostyczny i dostosować postępowanie diagnostyczne do indywidualnego problemu pacjenta (K_U05)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1-odnosi się z szacunkiem do pacjentów; (K_K05)
K2-współpracuje z personelem szpitala; (K_K07)
K3-wykazuje cierpliwość i wyrozumiałość podczas wykonywania badań dzieci (K_K05)
K4-posiada świadomość własnych ograniczeń; (K_K14)
K5-posiada nawyk i umiejętność stałego doskonalenia się; (K_K14)
K6-właściwie organizuje pracę własną; (K_K09)
K7-potrafi brać odpowiedzialność za działania własne; (K_K09)
K8-przestrzega zasad bezpieczeństwa pracy; (K_K11)
K9-przestrzega zasad etyki zawodowej w odniesieniu do pacjentów i współpracowników; (K_K13)
Wymagania wstępne
Studenci posiadają wiedzę z anatomii prawidłowej, aparatury medycznej i rezonansu magnetycznego
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na praktykach jest obowiązkowa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: