Przedmiot do wyboru. Diagnostyka elektromedyczna w neurologii
1800-E3-PWDEN-s1
Przedmiot Diagnostyka Elektromedyczna w Neurologii koncentruje się na zagadnieniach związanych z najczęstszymi chorobami neurologicznymi i zastosowaniem diagnostyki elektromedycznej w diagnostyce tych chorób.
- udar mózgu,
- SM
- choroba Parkinsona
- choroby nerwowo- mięśniowe
- padaczka
- zespoły otępienne
Całkowity nakład pracy studenta
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 5 godzin
- udział w ćwiczeniach : 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 15 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: opisuje patogenezę i objawy kliniczne jednostek chorobowych w stopniu umożliwiającym racjonalne zastosowanie badań elektroradiologicznych
W2: potrafi zdefiniować problem diagnostyczny i dostosować postępowanie diagnostyczne do indywidualnego problemu pacjenta
W3: zna podstawową terminologię medyczną niezbędną do wykonywania badań i zabiegów z użyciem promieniowania jonizującego
W4:analizuje krytyczne piśmiennictwo naukowe
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: umiejętność planowania, przygotowania , prowadzenia, dokumentowania i oceny zakresu diagnostyki i terapii z użyciem metod radiologicznych tj tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, elektroencefalografia, elektromiografia, ultrasonografia.
U2: zaplanować i wykonać zgodnie ze wskazaniami lekarskimi procedury diagnostyczne i terapeutyczne
U3: dokonać wstępnej diagnozy pacjenta i dobrać właściwe postępowanie diagnostyczne bądź terapeutyczne kierując się pogłębioną wiedzą z zakresu elektroradiologii
U4: powinien znać i rozumieć podstawy fizyczne elektroradiologii w neurologii
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: krytyczna ocena działań własnych z poszanowaniem zasad etyki, różnic światopoglądowych i kulturalnych
K2: przestrzegania praw pacjenta.
K3: formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięganie porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K4: ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne.
K5: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
K6: przewidywania i uwzględniania czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta
K7: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych
Metody dydaktyczne
- wykład informacyjny
- wykład konwersatoryjny
- pokaz
- dyskusja
- film
- ćwiczenia praktyczne w grupach
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- obserwacji
Wymagania wstępne
Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Diagnostyka elektromedyczna w Neurologii posiada wiedzę z zakresu anatomii układu nerwowego oraz podstaw diagnostyki elektromedycznej
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Końcowe zaliczenie / test w formie tradycyjnej – zliczenie na ocenę, obejmuje tematykę wykładów.
Test pisemny jednokrotnego wyboru (30 pytań, czas trwania 30 minut)
za określona liczbę punktów student otrzymuje ocenę:
5 – gdy osiągnie pułap 94-100% prawidłowych odpowiedzi
4+ - gdy uzyska 84-93% prawidłowych odpowiedzi
4 – gdy uzyska 76-83% prawidłowych odpowiedzi
3 – gdy uzyska 60-67% prawidłowych odpowiedzi
Ocen z przedmiotu wystawiana jest na podstawie:
- zaliczenia przedmiotu – test
- obecności na zajęciach (wykłady i ćwiczenia)
- aktywna i pozytywna postawa na zajęciach
Literatura
Obowiązkowa
1. Vogel P., Neurofizjologia kliniczna, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2011
2. Rowan A.J., Tolunsky E., Podstawy EEG z miniatlasem, Urban & Partner 2004
3. . Prusiński A., Neurologia praktyczna PZWL, w-wa 2007
Dodatkowa
1. Abou-Khalil B., Misulis KE, Atlas EEG i semiologii napadów padaczkowych, Wydawnictwo Medyczne, Urban & Partner 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: