Elektroradiologia kliniczna:Pediatria
1800-E2-EKP-s1
Przedmiot jest realizowany w formie wykładów. Podstawą jest znajomość anatomii i fizjologii. Student zapoznawany jest ze specyfika badań elektroradiologicznych u pacjenta
w wieku rozwojowym. Przedstawiany jest tryb kwalifikacji pacjenta, sposób jego przygotowania do badania oraz postępowania po badaniu. Studenci określają niezbędne parametry oraz interpretują prezentowane wyniki badań. Poza tym zapoznają się z zasadami prowadzenia dokumentacji przez elektroradiologa.
,
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim – uczestnictwo w:
Wykład 15 h
Praca własna studenta: samokształcenie 10 h
Godziny kontaktowe z nauczycielem + samodzielna praca studenta łącznie: 25 h
Efekty uczenia się - wiedza
W1 – Student opisuje podstawy fizyczne, techniczne i biofizyczne elektroradiologii oraz elektroradiologii, techniki wykonywania badania np. EEG i podstawowe normy, jak też zalecenia krajowe oraz międzynarodowe w zakresie zapewnienia jakości w elektroradiologii w odniesieniu do pacjenta pediatrycznego
W2 – Student opisuje wskazania, przeciwskazania oraz trudności w realizacji badania obrazowego u pacjenta
w wieku rozwojowym
W3 – Student zna zadania pozostałych członków zespołu terapeutycznego w trakcie kwalifikacji do badania radiologicznego, jego realizacji oraz po badaniu
(Powyższe odpowiada kierunkowym efektom uczenia się: ELR_KPI_W01, ELR_KPI_W02, ELR_KPI_W05, ELR_KPI_W06, ELR_KPI_W08, ELR_KPI_W29, ELR_KPI_W31, ELR_KPI_W33, ELR_KPI_W34, ELR_KPI_W35, ELR_KPI_W38, ELR_KPI_W39)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1 – Student umie: interpretować wskazania do badania opisane
w skierowaniu lekarskim
U2 – Student potrafi dokonać oceny
i interpretacji badań w zakresie kompetencji personelu technicznego elektroradiologii
U3 – Student potrafi opracować
i rejestrować wyniki badań i zabiegów oraz wykonać dokumentację badań i zabiegów z zakresu diagnostyki elektromedycznej
(Powyższe odpowiada kierunkowym efektom uczenia się:
ELR_KPI_U01, ELR_KPI_U07, ELR_KPI_U08, ELR_KPI_U09, ELR_KPI_U11, ELR_KPI_U15, ELR_KPI_U18, ELR_KPI_U20, ELR_KPI_U21)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1 – Student okazuje szacunek pacjentowi i rozumie różnice światopoglądowe i kulturowe
K2 - Student współpracuje z przedstawicielami innych zawodów
w zakresie ochrony zdrowia
K3 – Student właściwie organizuje pracę własną oraz współdziała
i współpracuje w grupie
(Powyższe odpowiada kierunkowym efektom uczenia się:
ELR_KPI_K01, ELR_KPI_K02, ELR_KPI_K03, ELR_KPI_K04, ELR_KPI_K05, ELR_KPI_K06, ELR_KPI_K07, ELR_KPI_K11, ELR_KPI_K12, ELR_KPI_K13)
Metody dydaktyczne
Wykład(W1, W2,W3,U1,U2,U3,K1,K2,K3;): wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnym, wykład interaktywny, metody podające
Wymagania wstępne
Znajomość anatomii prawidłowej oraz fizjologii człowieka
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład(W1, W2,W3,U1,U2,U3,K1,K2,K3;): wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnym, wykład interaktywny, metody podające
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Davis J.: Radiologia pediatryczna. PZWL, Warszawa 2004
2. Pruszyński B.: Diagnostyka obrazowa. PZWL, Warszawa 2024
Literatura uzupełniająca:
1. Cieszanowski A., Bekiesińska – Figatowska A.: Radiologia. Podręcznik dla studentów 2022
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: