Przedmiot do wyboru: Promocja zdrowia
1800-E1-PDWPZ-s1z
Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe pojęcia związane z promocją zdrowia i profilaktyką. W ramach zajęć student zapozna się z podstawowymi zagadnieniami związanymi ze zdrowiem, modelami zdrowia i promocją zdrowia. Student będzie przygotowany do prowadzenia działań o charakterze promującym zdrowie zarówno wśród jednostki jak i zbiorowości. Ponadto pozna zasady budowania programów zdrowotnych oraz dowie się w jaki sposób można oddziaływać na społeczności lokalne w zakresie poprawy stanu zdrowia i promowania zdrowego stylu życia.
Całkowity nakład pracy studenta
Bilans nakładu pracy
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
-udział w wykładach: 15 godzin (0,6 ECTS)
- konsultacje z nauczycielem: 1h (0,04 ECTS)
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:
* wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 2,5 godzin; (0,1 ECTS)
* zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć: 2,5 godzin; (0,1 ECTS)
*czytanie literatury i zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi podanymi przez nauczyciela: 2 godziny (0,08 ECTS)
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w zaliczeniu na ocenę:2h (0,08 ECTS)
Liczbę godzin pracy studenta: 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Student:
W1: definiuje pojęcia z zakresu promocji zdrowia oraz profilaktyki niepełnosprawności K_W10
W2: definiuje i rozumie przebieg zmian zachowań zdrowotnych w oparciu o wybrane modele K_W06
W3: Rozumie uwarunkowania społeczne zdrowia i niepełónosprawności K_W07
W2: analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe K_W21
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: podejmuje działania ukierunkowane na promowanie zdrowia wśród jednostek i w społeczności lokalnej K_U09
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów K_K01
K2: Stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu K_K04
K3:Okazuje szacunek pacjentowi i zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych K_K05
K4: rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu informacji o osią gnię ciach naukowych związanych z reprezentowaną dziedziną wiedzy K_K08
K5: właściwie organizuje pracę własną oraz potrafi współdziałać i pracować w grupie K_K09
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład informacyjny, metody służące prezentacji treści, dyskusja
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot fakultatywny
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę: W1, W2, U1 – test jednokrotnego wyboru (15 pytań)
15-14 - bardzo dobry
13-11 dobry
11-9 dostateczny
8-0 niedostateczny
Praktyki zawodowe
Literatura
Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M. Promocja zdrowia. Czelej 2008
Borzucka-Sitkieiwcz K. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. IMPULS 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: