Przedmiot do wyboru: Komunikacja interpersonalna 1800-E1-Kl-s1/Mc
Komunikacja interpersonalna – poziomy komunikacji, formy, przyczyny nieefektywnego komunikowania się, sposoby poprawy komunikacji międzyludzkiej i techniki zadawania pytań. Komunikacja niewerbalna – jej właściwości i funkcje. Style zachowań komunikacyjnych –zachowania asertywne i nieasertywne. Asertywne wyrażanie pochwał, krytyki oraz pozytywnych i negatywnych uczuć. Asertywne odmawianie, wyrażanie próśb i wydawanie poleceń. Asertywna wymiana poglądów i przyjmowanie opinii na nasz temat. Konflikt interpersonalny i strategie radzenia sobie z nim. Przełamywanie barier w procesie porozumiewania się. Komunikacja kliniczna - modele, specyficzne problemy.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- sytuacyjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- 100% frekwencja na wykładach, ćwiczeniach
-przedłużona obserwacja nauczyciela (0-10 punktów, >50%),
-ocena przez kolegów (0-10 punktów, >50%),
- zaliczenie ćwiczeń kolokwium (test pisemny).
- skala ocen końcowych w zależności od punktacji:
<75% =2,0
75 – 80% = 3,0
80,01-85%=3,5
85,01-90%=4,0
90,01-95%=4,5
95,01-100%=5,0
Możliwa poprawa kolokwium – test poprawkowy pisemny (>60% prawidłowych odpowiedzi na ocenę dostateczną).
2.Test końcowy obejmuje treści z: wykładów, ćwiczeń. uzyskanie 60% prawidłowych odpowiedzi z testu końcowego,
- skala ocen końcowych w zależności od punktacji, wyniki uzyskane przez studentów są przeliczane na oceny zgodnie z wewnętrznymi regulacjami przyjętymi w jednostkach prowadzących studia:
60 % - 67% = 3,0
68% – 75% = 3,5
76% – 83% = 4,0
84% – 91% = 4,5
92% – 100% = 5,0.
Poprawa zaliczenia w ramach sesji poprawkowej – test poprawkowy (min. 60% prawidłowych odpowiedzi na ocenę dostateczną).
Wykłady: 100% frekwencja, test pisemny
Ćwiczenia: przedłużona obserwacja nauczyciela, test pisemny
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Sherwyn P., Brian H.Spitzberg, Barge Kevin. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza, umiejętności. Warszawa 2022.
2. Wojciszke Bogdan. Psychologia społeczna. Warszawa 2019.
3. Jadwiga Jośko-Ochojska (red.) Zrozumieć drugiego człowieka: empatia w medycynie i komunikacji społecznej. Katowice 2015.
W cyklu 2022/23Z:
1. Sherwyn P., Brian H.Spitzberg, Barge Kevin. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza, umiejętności. Warszawa 2022. |
W cyklu 2023/24Z:
1. Sherwyn P., Brian H.Spitzberg, Barge Kevin. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza, umiejętności. Warszawa 2022. |
W cyklu 2024/25Z:
1. Sherwyn P., Brian H.Spitzberg, Barge Kevin. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza, umiejętności. Warszawa 2022. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: