Promocja zdrowia: Edukacja żywieniowa 1800-D3-PEZ-S1d
Zajęcia są prowadzone w formie wykładu i seminariów.
Wykład ma za zadanie zapoznanie studentów z metodami propagowania zasad racjonalnego odżywania w społeczeństwie, w szkole, a także wśród pacjentów i ich rodzin.
Podczas seminariów student przygotowuje program edukacyjny dla wybranej grupy społecznej lub osób cierpiących na wybrane schorzenia dietozależne.
Wykłady
1. Upowszechnianie zasad o żywieniu oraz propagowanie zasad racjonalnego odżywania w społeczeństwie.
2. Wiarygodność i efektywność upowszechniania wiedzy żywieniowej.
3. Diety alternatywne w świetle nauki o żywieniu i edukacji żywieniowej pacjenta.
4. Edukacja żywieniowa w szkole.
5. Metody edukacji żywieniowej wśród pacjentów i ich rodzin.
Seminarium
1. Temat ćwiczeń: Przygotowanie programu edukacyjnego dla wybranej grupy społecznej (kobiety w ciąży, matki karmiące, dzieci, osoby starsze, osoby cierpiące na wybrane schorzenia dieto zależne).
2. Temat ćwiczeń: Prezentacja programu edukacyjnego i jego założeń, przedstawienie wybranej metody edukacyjnej dla w/w grupy społecznej - prezentacja Power Point
W cyklu 2025/26:
Zajęcia są prowadzone w formie wykładu i seminariów. Wykłady Ćwiczenia |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2024/25: | W cyklu 2025/26: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Prezentacja - plan edukacyjny: W1, W2, W3, U1, U2
Test pisemny: W1, W2, W3, U1, U2, K1
Warunki zaliczenia: wykłady, seminarium obecność obowiązkowa, przygotowanie prezentacji w ramach seminarium (zaliczenie).
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę (test końcowy obejmujący zagadnienia z wykładu i seminarium). Ocenę z przedmiotu student uzyskuje na podstawie wyniku testu zaliczeniowego. Warunkiem zaliczenia testu jest uzyskanie minimum 60% poprawnych odpowiedzi.
Literatura
Literatura podstawowa :
1. Gawecki J. (red.) 2016. Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu. PWN, Warszawa.
2. Grzymisławski M., Gawęcki J. (red.) 2016. Żywienie człowieka zdrowego i chorego. PWN, Warszawa.
3. Gawęcki J., Roszkowski W. 2012. Żywienie człowieka a zdrowie publiczne. PWN, Warszawa
4. Woynarowska B. (red.) 2011. Organizacja i realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa
Literatura uzupełniająca:
1. Owczarz M. (red.), Poradnik edukatora, Warszawa 2005
2. Isobel R. Contento, Edukacja żywieniowa, PWN, 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: