Zdrowie publiczne: Zdrowie publiczne 1800-D2-Zpub-s2
Wykłady z przedmiotu Zdrowie Publiczne mają za zadanie
zapoznać studenta z przedmiotem jako nauką o charakterze
teoretycznym i praktycznym. Mają na celu przybliżenie
podstawowych pojęć z zakresu zdrowia publicznego i
promocji zdrowia. Student zapoznaje się z podstawowymi
informacjami na temat rozprzestrzenienia chorób
niezakaźnych w Polsce oraz na świecie.
Seminaria uaktywniają postawę studenta. W ramach
seminariów analizują przyczyny najczęściej występujących
chorób i niezakaźnych, opracowują system profilaktyki
pierwszorzędowej, drugorzędowej i trzeciorzędowej w
wybranych chorobach, poznają typy badań
epidemiologicznych i ich wykorzystanie do oceny stanu
zdrowia zbiorowościy.
W cyklu 2025/26:
Wykłady z przedmiotu Zdrowie Publiczne mają za zadanie zapoznać studenta z przedmiotem jako nauką o charakterze teoretycznym i praktycznym. Mają na celu przybliżenie podstawowych pojęć z zakresu zdrowia publicznego i promocji zdrowia. Student zapoznaje się z podstawowymi informacjami na temat rozprzestrzenienia chorób niezakaźnych w Polsce oraz na świecie. Seminaria uaktywniają postawę studenta. W ramach seminariów analizują przyczyny najczęściej występujących chorób i niezakaźnych, opracowują system profilaktyki pierwszorzędowej, drugorzędowej i trzeciorzędowej w wybranych chorobach, poznają typy badań epidemiologicznych i ich wykorzystanie do oceny stanu zdrowia zbiorowościy. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą do zaliczenia przedmiotu Zdrowie Publiczne jest
przestrzeganie zasad ujętych w Regulaminie
Dydaktycznym Katedry Higieny, Epidemiologii i
Ergonomii.
Egzamin końcowy teoretyczny składa się z 4 pytań
otwartych. Za każdą odpowiedź student uzyskuje punkty w
skali 1-3. Do uzyskania pozytywnej oceny konieczne jest
zdobycie 60% punktów.
Uzyskane punkty przelicza się na stopnie według
następującej skali:
Procent punktów Ocena
92-100% Bardzo dobry
84-91% Dobry plus
76-83% Dobry
68-75% Dostateczny plus
60-67% Dostateczny
0-59% Niedostateczny
Egzamin końcowy teoretyczny: ≥ 60% (W1, W2, W3,
W4,W5)
Raporty/ karty pracy: ≥ 60% (U1, U2, U3,)
Przedłużona obserwacja/Aktywność (≥ 50% lub 1-3
punkty; 3 punkty = ocena bardzo dobry) (W1, W2, W3, W4,
W5, U1, U2, U3, K1)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
1.Kulik T., Latalski M. Zdrowie Publiczne. Lublin 2002.
2.Jędrychowski W (red.). Epidemiologia w medycynie
klinicznej i zdrowiu publicznym. Wydawnictwo
Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
3.Sygit M.: Zdrowie publiczne. Oficyna a Wolters Kluwer
business, Warszawa 2010
Literatura uzupełniająca:
1. Jethon Z (red.). Medycyna zapobiegawcza i
środowiskowa. Wydawnictwo Lekarskie PZWL,
Warszawa 1997
2. Wojtczak A.: Zdrowie publiczne: wyzwania dla systemów
zdrowia XXI wieku. Wydawnictwo Lekarskie PZWL,
Warszawa 2009.
3. Jarosz M (red.). Normy żywienia człowieka. Podstawy
prewencji otyłości i chorób niezakaźnych.
Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2000
W cyklu 2025/26:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2025/26:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: