Przedmiot do wyboru: Promocja zdrowia oparta na dowodach naukowych
1800-D2-PR-S2
Przedmiot Promocja zdrowia w oparciu o badania naukowe ma na celu przedstawienie najnowszych wyników badań oraz wytycznych niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej dietetyka. W trakcie zajęć student nabywa wiedzę dotyczącą prowadzenia badań w wobszarze promocji zdrowia oraz zapoznaje się z najnowszymi wytycznymi towarzystw naukowych wspierających działąnia ukierunkowane na umocnienie i poprawę stanu zdrowia.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin – w tym 15 godzin z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość (0,6 ECTS)
- konsultacje: 2 godzin (0,08 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 (0,04 ECTS)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin (0,6 ECTS)
- samokształcenie: 5 godziny (0,2 ECTS)
- napisanie sprawozdania z samokształcenia i przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 2 godziny (0.08 ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godziny, co odpowiada 1 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi – nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1 + 1= 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 2 godziny, co odpowiada 0,08 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- samokształcenie: 5 godziny
Całkowity nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 5 godziny, co stanowi 0,2 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Student:
W1: zna zasady promocji zdrowia opartej na faktach K_W10
W2: wykorzytsuje w praktyce wiarygodne informacje medyczne K_W11
W3: zna pojęcia z zakresu promocji zdrowia K_W22
W4: zna programy promocji zdrowia w Polsce K_W23
W5: opisuje znaczenia promocji zdrowia i zdrowego stylu życia w profilaktyce chorób społecznych K_W29
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: posiada umiejętność przygotowania pisemnego opracowania wyników własnych działań oraz przemyśleń K_U26
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów K_K01
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład informacyjny, metody służące prezentacji treści
Samokształcenie: praca z książką
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest test (15 pytań). Student otrzymuje zaliczenie gdy uzyska minimum 60% prawidłowych odpowiedzi (9 pkt).
W przypadku barku uzyskania zaliczenia studentowi przysługuje prawo do drugiego terminu zaliczenia.
Weryfikacja efektów kształcenia:
Test pisemny – W1, W2, W3. W4, W5
Samokształcenie i prezentacja – U1
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M.: Promocja Zdrowia, Wydawnictwo Czelej, Lublin 2008
2. Kubica A, Ratajska A, Sinkiewicz W i wsp. Przyczyny złej współpracy lekarz–pacjent w terapii przewlekłej. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):78-83.
3. Ratajska A, Kubica A. Co leży u podłoża złej współpracy lekarz-pacjent? - spojrzenie psychologa. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):84-87.
4. Kubica A, Grześk G, Sinkiewicz W. i wsp. Compliance, concordance, adherence w przewlekłej terapii. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):54-57
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: