Promocja zdrowia: Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
1800-D1-PRZD-S1
Przedmiot Promocja zdrowi i edukacja zdrowotna ma na celu przy-gotować studenta do prowadzenia szeroko rozumianej promocji zdrowi i edukacji zdrowotnej poprzez przekazanie wiedzy i umiejęt-ności na temat chorób cywilizacyjnych, zasad edukacji pacjenta oraz promowania zdrowego stylu życia wśród jednostek i w społeczności lokalnej.
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 12 godzin – w tym 12 godzin z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość (0,44 ECTS)
- konsultacje: 2 godzin (0,08 ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 (0,04 ECTS)
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godzin, co odpowiada 0,56 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 12 godzin (0,44 ECTS)
- samokształcenie: 4 godziny (0,16 ECTS)
- napisanie sprawozdania z samokształcenia: 3 godzin (0,12 ECTS)
- czytanie wskazanej literatury: 3 godzin (0,12 ECTS)
- konsultacje: 2 godziny (0,08 ECTS)
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1+1 =2 godzina (0,08 ECTS)
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godziny, co odpowiada 1 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi – nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1 + 1= 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 2 godziny, co odpowiada 0,08 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym – nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
Student:
W1: zna uwarunkowania zachowań indywidualnych osób zdrowych i chorych K_W13
W2: opisuje uwarunkowania zachowań zdrowia i choroby K_W15
W3: charakteryzuje elementy zdrowego stylu życia K_W17
W4: wymienia zadania i cele promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, czynniki determinujące zdrowie oraz aktualne problemy zdrowotne ludności w Polsce K_W26
W5: opisuje znaczenia promocji zdrowia i zdrowego stylu życia w profilaktyce chorób społecznych K_W29
W6: charakteryzuje zasady promocji zdrowia opartej na fak-tach K_W33
Efekty uczenia się - umiejętności
Nie dotyczy
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student:
K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy zwrócić się do innych specjalistów K_K01
K2: Stawia dobro pacjenta oraz grup społecznych na pierw-szym miejscu i okazuje szacunek wobec pacjenta (klienta) i grup społecznych K_K03
K3: Przestrzega tajemnicy obowiązującej pracowników ochrony zdrowia. K_K05
Metody dydaktyczne
Wykład: wykład informacyjny, metody służące prezentacji treści
Samokształcenie: praca z książką, analiza przypadku
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Podstawą zaliczenia wykładu jest obecność na wykładach oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej w oparciu o tematy przedstawione na pierwszym wykładzie.
Kryteria oceny pracy zaliczeniowej:
1. Zgodność tematu z treścią 0-2pkt.
2. Zaprezentowanie zgromadzonego materiału w formie multimedialnej 0-2pkt
3. Wykorzystanie wyników badań naukowych w przygo-towanym opracowaniu 0-4pkt
(Zaliczenie od 5 pkt, przy czym w każdym kryterium student musi otrzymać minimum 1 pkt.
W przypadku braku uzyskania zaliczenia studentowi przysługuje prawo do drugiego terminu zaliczenia.
Praktyki zawodowe
Literatura
1. Andruszkiewicz A. Banaszkiewicz M.: Promocja Zdrowia, Wy-dawnictwo Czelej, Lublin 2008
2. Kubica A, Ratajska A, Sinkiewicz W i wsp. Przyczyny złej współpracy lekarz–pacjent w terapii przewlekłej. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):78-83.
3. Ratajska A, Kubica A. Co leży u podłoża złej współpracy lekarz-pacjent? - spojrzenie psychologa. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):84-87.
4. Kubica A, Grześk G, Sinkiewicz W. i wsp. Compliance, concord-ance, adherence w przewlekłej terapii. Folia Cardiologica Excerpta 2010;5(2):54-57
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: