Nauki społeczne i humanistyczne: Filozofia i podstawy etyki 1800-D1-NSHFP-S1
Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć i definicji z zakresu filozofii, a także zapoznanie z kluczowymi przedstawicielami wybranych nurtów filozoficznych. Studenci zostaną wyposażeni również w umiejętności pozwalające wykorzystać zdobytą wiedzę do interpretacji różnych zjawisk społecznych oraz wydarzeń w relacji z pacjentem.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- studium przypadku
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
a) 90% frekwencja na wykładach
b) Wykazanie się wiedzą dotyczącą omawianych podczas wykładów oraz poznawanych w ramach samokształcenia zagadnień poprzez zaprezentowanie wybranych problemów podczas seminarium.
c) Zaliczenia pisemne przeprowadzone w formie: testu jednokrotnego wyboru: W1-W3, U1.
Kryteria oceny:
90 – 100 pkt. bdb
80 – 89 pkt. db+
70 – 79 pkt. db
60 – 69 pkt. dst+
50 – 59 pkt. dst
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Reale G., Historia filozofii starożytnej. T.2, Wydawnictwo KUL 2012 - wybrane fragmenty.
2. Heller M.. Podglądanie wszechświata, Wydawnictwo Znak, Kraków, 2008 - wybrane fragmenty.
Literatura uzupełniająca
1. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 1, Filozofia starożytna i średniowieczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 22.
2. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 2, Filozofia nowożytna do roku 1830, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 22, 1 dodruk.
3. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3, Filozofia XIX wieku i współczesna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 19, 1 dodr
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: