Przedmiot do wyboru: Filozofia i podstawy etyki 1800-Au1-DWFiPE-s1z
Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć i definicji z zakresu filozofii, a także zapoznanie z kluczowymi przedstawicielami wybranych nurtów filozoficznych. Studenci zostaną wyposażeni również w umiejętności pozwalające wykorzystać zdobytą wiedzę do interpretacji różnych zjawisk społecznych oraz wydarzeń w relacji z pacjentem.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
a) 90% frekwencja na wykładach
b) Wykazanie się wiedzą dotyczącą omawianych podczas wykładów oraz poznawanych w ramach samokształcenia zagadnień poprzez zaprezentowanie wybranych problemów podczas seminarium. W1, U1-U2, K1-K3,
c) Zaliczenia pisemne przeprowadzone w formie: testu jednokrotnego wyboru: W1, U1-U2, K1-K3.
Kryteria oceny:
90 – 100% bdb
80 – 89% db+
70 – 79 % db
60 – 69 % dst+
50 – 59 % dst
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa/podstawowa:
1. Reale G., Historia filozofii starożytnej. T.2, Wydawnictwo KUL 2012 - wybrane fragmenty.
2. Heller M.. Podglądanie wszechświata, Wydawnictwo Znak, Kraków, 2008 - wybrane fragmenty.
Literatura uzupełniająca
1. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 1, Filozofia starożytna i średniowieczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 22.
2. Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 2, Filozofia nowożytna do roku 1830, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 22, 1 dodruk.
Tatarkiewicz W., Historia filozofii. T. 3, Filozofia XIX wieku i współczesna, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007, Wyd. 19, 1 dodr.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: