Pediatria 1800-AU3-P-s1
Na wykładach i ćwiczeniach podjęte zostaną tematy dotyczące czynników ryzyka uszkodzenia słuchu, występowania niedosłuchu oraz zaburzeń mowy u dzieci , noworodków i niemowląt.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Końcowe zaliczenie/ test w formie tradycyjnej (oraz w zależności od decyzji Uczelni w formie zdalnej w Microsoft Teams) - zaliczenie na ocenę, obejmujące tematykę wykładów oraz ćwiczeń (efekty uczenia się W1-W5 i U1-U3)/
Zaliczenie w formie testu jednokrotnego wyboru (60 pytań, czas trwania 60 min.),
Do zaliczenia testu wymagane jest min. 60% pozytywnych odpowiedzi.
za określoną liczbę punktów student otrzymuje ocenę:
5 – gdy osiągnie pułap 94 – 100% lub
4+ - gdy uzyska 84 – 93%,
4 – gdy uzyska 76 – 83%,
3+ - gdy osiągnie 68 – 75%,
3 – jeśli uzyska 60 – 67%, prawidłowych odpowiedzi
Inne wymagania zaliczenia przedmiotu:
- obecność na zajęciach (wykłady i ćwiczenia)
- aktywność i pozytywna postawa na zajęciach
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Gryczyńska D. Otorynolaryngologia dziecięca, Alfa-medica Press, 2007
2. Janczewski G. Otorynolaryngologia praktyczna, Via Medica, 2005
3. Iwankiewicz S. Ćwiczenia z otolaryngologii, podręcznik dla studentów medycyny i stomatologii, PZWL,
2007
4. Janczewski G. Ostry dyżur – otorynolaryngologia, Alfa-medica Press, 2003
5. Zielnik-Jurkiewicz B. Choroby laryngologiczne u dzieci, Medical Tribune Polska, 2013
6. Cummings Otolaryngology – Head and Neck Surgery, Elsevier, 2010
7. Perier O., Dziecko z uszkodzonym słuchem, Warszawa 1992.
8. Góral – Półrola J., Romaniec M. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzonym narządem słuchu, [w:] Tarkowski Z. (red.) Patologia mowy, Gdańsk 2017, s. 315 – 339.
9. Góralówna, M., Hołyńska B., Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu, Warszawa 1984.
10. Krakowiak K., Dar języka. Podręcznik metodyki wychowania językowego dzieci i młodzieży z uszkodzeniami narządu słuchu, Lublin 2012.
11. Krakowiak K., Panasiuk, M. Umiejętności komunikacyjne dziecka z uszkodzonym słuchem.
12. Komunikacja językowa i jej zaburzenia. T. 3. , Lublin 1992.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: