Gerontologia społeczna 1800-AU3-Gs-s1
Gerontologia społeczna obejmuję wiedzę na temat aktywizacji i procesów wspomagających osoby starsze w pełniejszym udziale w życiu społecznym. Uwzględnia również poznanie specyfiki procesu starzenia się oraz jego biologicznych, psychicznych i społecznych skutków.
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładów i ćwiczeń.
W cyklu 2024/25:
Gerontologia społeczna obejmuję wiedzę na temat aktywizacji i procesów wspomagających osoby starsze w pełniejszym udziale w życiu |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia części wykładowej jest:
1. Obecność na wykładach (dopuszczalna jedna nieobecność usprawiedliwiona)
2. Zaliczenie każdej (nawet usprawiedliwionej) nieobecności w formie zaproponowanej przez prowadzącego dany temat.
Ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń:
Referat / prezentacja multimedialna i jego prezentacja (50% oceny końcowej).
Na ocenę 5.( 93% - 100%): student(ka) potrafi swobodnie opisać i prezentować zagadnienia związane z opracowanym temacie
Na ocenę 4.5 (84% - 92%): student(ka) wykazuje pewne drobne uchybienia w opisie i prezentowaniu
Na ocenę 4.0 (76% - 83%): studen(ka) prezentuje wiedzę i umiejętności na wyuczonym poziomie, nie wykazując się inwencją w zdobyciu dodatkowych danych poszerzających kompetencje.
Na ocenę 3.5 (68% - 75%): student(ka) wykazuje się wiedzą i umiejętnościami na poziomie nieco wyższym niż dostateczny.
Na ocenę 3.0 (60% -67%): student(ka) wykazuje się wiedzą i umiejętnościami w bardzo podstawowym zakresie.
Ocena 2 (59% i poniżej): student(ka) nie wykazuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym stopniu.
Ocena końcowa:
Zaliczenie z oceną (50% oceny końcowej)
egzamin testowy, wg skali:
Na ocenę 5.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na
92-100% pytań
Na ocenę 4.5 student(ka) potrafi odpowiedzieć na 85-91% pytań.
Na ocenę 4.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 78-84% pytań.
Na ocenę 3.5: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 70-78% pytań.
Na ocenę 3.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 61-69% pytań.
Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z prezentacji oraz egzaminu testowego.
Jedno zaliczenie poprawkowe.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1.Grodzicki T., Kocemba J., Skalska A. (red.): Geriatria z elementami gerontologii ogólnej. Via Medica, Gdańska 2006.
2.Brzezińska M.: Proaktywna starość. Strategie radzenia sobie ze stresem. Difin, Warszawa 2011.
3.Leszczyńska-Rejchert A.: Człowiek starszy i jego wspomaganie – w stronę pedagogiki starości. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2005.
5.Szarota Z.: Gerontologia społeczna i oświatowa. Zarys problematyki. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004.
6.Szatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M.: Podstawy gerontologii społecznej. Wydawnictwo ASPRA –JR, Warszawa 2006.
7. Steuden S., Marczuk M.(red.): Starzenie się a satysfakcja życia. Wydawnictwo KUL , Lublin 2006.
W cyklu 2024/25:
1.Grodzicki T., Kocemba J., Skalska A. (red.): Geriatria z elementami gerontologii ogólnej. Via Medica, Gdańska 2006. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: