Geriatria 1800-AU3-G-s1
Gerontologia jest interdyscyplinarną nauką, która zajmuje się starzeniem organizmu człowieka. Bada ona aspekt fizjologiczny tego zjawiska oraz aspekt patologii starzenia.
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładów ćwiczeń.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2023/24: | W cyklu 2025/26: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Efekty dotyczące wiedzy: zaliczenie pisemne
Efekty dotyczące umiejętności- dyskusja na ćwiczeniach oraz prezentacja tematu
Efekty dotyczące kompetencji-wypowiedzi ustne i obserwacja studenta
Warunkiem zaliczenia części wykładowej jest:
1. Obecność na wykładach (dopuszczalna jedna nieobecność usprawiedliwiona)
2. Zaliczenie każdej (nawet usprawiedliwionej) nieobecności w formie zaproponowanej przez prowadzącego dany temat.
Ćwiczenia: zaliczenie ćwiczeń:
Referat jego prezentacja
Na ocenę 5.( 93% - 100%): student(ka) potrafi swobodnie opisać i prezentować zagadnienia związane z opracowanym tematem
Na ocenę 4.5 (84% - 92%): student(ka) wykazuje pewne drobne uchybienia w opisie i prezentowaniu
Na ocenę 4.0 (76% - 83%): studen(ka) prezentuje wiedzę i umiejętności na wyuczonym poziomie, nie wykazując się inwencją w zdobyciu dodatkowych danych poszerzających kompetencje.
Na ocenę 3.5 (68% - 75%): student(ka) wykazuje się wiedzą i umiejętnościami na poziomie nieco wyższym niż dostateczny.
Na ocenę 3.0 (60% -67%): student(ka) wykazuje się wiedzą i umiejętnościami w bardzo podstawowym zakresie.
Ocena 2 (59% i poniżej): student(ka) nie wykazuje się wiedzą i umiejętnościami w wystarczającym stopniu.
Ocena końcowa:
Zaliczenie z oceną
zaliczenie testowe, wg skali:
Na ocenę 5.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na
92-100% pytań
Na ocenę 4.5 student(ka) potrafi odpowiedzieć na 85-91% pytań.
Na ocenę 4.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 78-84% pytań.
Na ocenę 3.5: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 70-78% pytań.
Na ocenę 3.0: student(ka) potrafi odpowiedzieć na 61-69% pytań.
Oceny końcowe są wystawiane zgodnie z następującą skalą:
60% -67% ocena dostateczna (3.0)
68% - 75% ocena dostateczna plus (3.5)
76% - 83% ocena dobra (4.0)
84% - 92% ocena dobra plus (4.5)
93% - 100% ocena bardzo dobra (5.0)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Grodzicki T., Kocemba J., Skalska A. /red./: Geriatria z elementami gerontologii ogólnej. Via Medica, Gdańska 2006.
2. Muszalik.M., K.Kędziora-Kornatowska(red): Pielęgnowanie pacjentów w starszym wieku. PZWL Warszawa, 2018.
3. Problemy pielęgniarstwa geriatrycznego. PZWL Warszawa, 2020.
Literatura uzupełniająca:
1.Choroby wieku podeszłego / Tomasz Kostka, Małgorzata Koziarska-Rościszewska. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2009.
2. Geriatria w przypadkach klinicznych / pod redakcją Barbary Gryglewskiej i Tomasza Grodzickiego. Via Medica, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: