Doradztwo rehabilitacyjne 1800-AU3-Dr-s1
Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie zajęć stanowią podstawę rozumienia i interpretacji zjawiska niepełnosprawności jako wyniku interakcji pomiędzy osobą posiadającą pewne uszkodzenie struktury lub funkcji organizmu, a otaczającym ją środowiskiem fizycznym czy społecznym.
W trakcie zajęć praktycznych studenci nabywają kompetencje, które są szczególnie przydatne w realizacji programów w obszarze działań profilaktycznych, mających zapewnić osobom z niepełnosprawnością niezależność, integrację społeczną i zawodową oraz udział w życiu społecznym. wspierania inicjatyw mających na celu ograniczanie barier dotyczących uczestnictwa w życiu społecznym.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład:
Test - kryteria oceny:
<70% ndst
70-75% dst
80-90% db
95-100% bdb
Test sprawdza efekty kształcenia: W1, W2, W3, U1
Ćwiczenia: W grupach 2-3 osobowych, przygotowanie prezentacji powerpoint/projektu. Kryteria oceny projektu
niedostateczny – brak projektu we wskazanym terminie, treść znacząco odbiega od wybranego tematu (0-5 punktów)
dostateczny – projekt porusza główne zagadnienia wchodzące w zakres tematu (6-10 punktów)
dobry – projekt w sposób wyczerpujący porusza główne zagadnienia związane z tematem, zawiera praktyczne rozwiązania, opisuje relacje między zagadnieniami (11-15punktów)
bardzo dobry – projekt porusza wyczerpująco zagadnienia związane z tematem na podstawie literatury, zawiera praktyczne rozwiązania, zawiera dyskusję i syntezę zjawisk oraz autorskie ujęcie poruszanego tematu (16-20 punktów).
Do prezentacji zostanie dołączona karta ewaluacji w której student ocenia swój udział w zadaniu grupowym.
Projekt i ewaluacja sprawdza efekty kształcenia: W1-W5, U1, U2, U3, K1, K2.
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną z oceny prezentacji i testu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1.Kulik T.B., Latalski M. (red.): Zdrowie publiczne. CZELEJ. Lublin 2002
2.Wilmowska-Pietruszyńska A.: Orzecznictwo lekarskie. Urban&Partner Wrocław 2001
3.World Report on Disability. WHO 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: