Systemy leczenia niedosłuchów i głuchoty
1800-AU2-Sln-s1
Zajęcia prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń.
Systemy leczenia niedosłuchów to przedmiot, który obejmuje swoim zakresem zagadnienia dotyczące schorzeń przebiegających z niedosłuchem, a także metod ich leczenia. Uwzględnia zastosowanie operacyjnych technik chirurgicznych, technik chirurgicznych wspomaganych dodatkowymi urządzeniami elektronicznymi, czy samych urządzeń elektronicznych celem uzyskania poprawy słuchu.
Ćwiczenia ugruntowują omawiane zagadnienia, a także uzupełniają i rozszerzają powyższą tematykę o prezentacje pacjentów, u których zastosowano różne warianty leczenia niedosłuchu. Studenci poprzez udział w zajęciach zapoznają się szczegółowo z prezentowanymi tematami. Celem ćwiczeń jest zdobycie wiedzy na temat schorzeń będących przyczyną niedosłuchów, a także różnych metod ich leczenia
i umiejętność powiązania niektórych zagadnień z praktyką.
.
W cyklu 2023/24:
Zajęcia prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń. Systemy leczenia niedosłuchów to przedmiot, który obejmuje swoim zakresem zagadnienia dotyczące schorzeń przebiegających z niedosłuchem, a także metod ich leczenia. Uwzględnia zastosowanie operacyjnych technik chirurgicznych, technik chirurgicznych wspomaganych dodatkowymi urządzeniami elektronicznymi, czy samych urządzeń elektronicznych celem uzyskania poprawy słuchu. Ćwiczenia ugruntowują omawiane zagadnienia, a także uzupełniają i rozszerzają powyższą tematykę o prezentacje pacjentów, u których zastosowano różne warianty leczenia niedosłuchu. Studenci poprzez udział w zajęciach zapoznają się szczegółowo z prezentowanymi tematami. Celem ćwiczeń jest zdobycie wiedzy na temat schorzeń będących przyczyną niedosłuchów, a także różnych metod ich leczenia i umiejętność powiązania niektórych zagadnień z praktyką.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 45 godzin w tym:
- udział w wykładach 15 godzin - wykłady w formie zdalnej
15 godz = 0,6 ECTS
- udział w ćwiczeniach 30 godzin
Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta:
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 h
- czytanie wskazanej literatury: 5 h
3. Czas wymagany do przygotowania się do egzaminu:
5 h
Ogólna liczba godzin pracy studenta wynosi: 60h
co odpowiada 2 punktom ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Wiedza:.
* Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę ogólną, obejmującą terminologię i metodologię z zakresu systemów leczenia niedosłuchów
K_W02 - opisuje budowę i funkcje organizmu człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem anatomii i fizjologii narządu słuchu,równowagi, głosu i mowy
K_W04 - opisuje etiopatogenezę, diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób,dotyczącą uszkodzeń narządu słuchu, zaburzeń mowy i głosu
K_W12 - opisuje narzędzia diagnostyczne i metody oceny słuchu głosu i mowy
K_W15 - objaśnia zasady profilaktyki zawodowych uszkodzeń słuchu i metody postępowania w przypadku ich stwierdzenia
K_W29 - opisuje międzynarodową klasyfikację funkcjonalności ( ICF)
K_W35 - analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe
Efekty uczenia się - umiejętności
Umiejętności:
* Student posiada podstawowe umiejętności dotyczące stosowanych nowoczesnych metod leczenia niedosłuchów.
K_U04 - interpretuje rolę poszczególnych narządów i układów w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka
K_U07 - wykonuje i interpretuje badania diagnostyczne słuchu u dzieci i dorosłych
K_U16 - ocenia zaburzenia mowy, głosu i słuchu
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Kompetencje:
* Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
* Student ma świadomość intensywnego rozwoju nowoczesnych systemów leczenia niedosłuchów i ich roli w powiązaniu z jego przyszłym zawodem
K_K01 - krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń
Metody dydaktyczne
wykład informacyjny
wykład problemowy
dyskusja dydaktyczna
analiza przypadków
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne – test (obejmujący wiedzę z zakresu wykładów i ćwiczeń, a także wybrane zagadnienia z przedstawionej literatury)
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Audiologia Kliniczna.
Autor: Mariola Śliwińska-Kowalska
2. Audiologia Kliniczna. Zarys.
Autorzy: Andrzej Obrębowski, Antoni Pruszewicz
3. Protetyka słuchu.
Autor: Edward Chojan
Literatura uzupełniająca:
1. Otolaryngologia Kliniczna Tom 1-2.
Autor: Kazimierz Niemczyk
2. Otolaryngologia praktyczna Tom 1-2.
Autor: Grzegorz Janczewski
W cyklu 2022/23:
Autorzy: Andrzej Obrębowski, Antoni Pruszewicz 3. Protetyka słuchu. Autor: Edward Chojan Literatura uzupełniająca: 1. Otolaryngologia Kliniczna Tom 1-2. Autor: Kazimierz Niemczyk 2. Otolaryngologia praktyczna Tom 1-2. Autor: Grzegorz Janczewski
|
W cyklu 2023/24:
Literatura obowiązkowa: 1. Audiologia Kliniczna. Autor: Mariola Śliwińska-Kowalska 2. Audiologia Kliniczna. Zarys. Autorzy: Andrzej Obrębowski, Antoni Pruszewicz 3. Protetyka słuchu. Autor: Edward Chojan Literatura uzupełniająca: 1. Otolaryngologia Kliniczna Tom 1-2. Autor: Kazimierz Niemczyk 2. Otolaryngologia praktyczna Tom 1-2. Autor: Grzegorz Janczewski
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: