Przedsiębiorczość 1800-AU2-Prd-s1
Treść zajęć obejmuje:
1. Pojęcie przedsiębiorczość w kontekście działalności w sektorze ochrony zdrowia
2. Istota, definicje i klasyfikacje małych przedsiębiorstw
3. Pojęcie, istota, cele i forma biznesplanu
4. Europejski Test Umiejętności Przedsiębiorczych
5. Zasady gry: Biznesplan i przedsiębiorczość
6. Biznesplan: Cele i istota przedsięwzięcia
7. Biznesplan: Opis produktu
8. Biznesplan: Analiza rynku
9. Biznesplan: Marketing
10. Biznesplan: Zarządzanie
11. Biznesplan: Analiza szans i zagrożeń
12. Biznesplan: Plan wykonawczy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- seminaryjna
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2024/25: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Przygotowanie biznesplanu - W1, W2, W3, U1, U2, U3
Prezentacja pomysłu biznesowego na zajęciach – W2, W3, U1, U3, K1, K3
Aktywność w ocenie planów innych drużyn – K2, K3
Ocena pracy wewnątrz drużyn przez studentów - K3
Kryteria oceniania:
1. obecność na zajęciach – dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona na wykładzie oraz jedna na ćwiczeniach;
2. warunkiem zaliczenia jest uzyskanie minimum 50 punktów (maksymalna punktacja nie jest określona); elementy punktowania: terminowość (20 punktów), ocena biznesplanu przez prowadzącego zajęcia (30 punktów), ocena przez prowadzącego uwag zgłaszanych do innych drużyn (10 punktów), uzyskanie finansowania od innych drużyn (20 punktów), punktacja w ramach drużyny (suma pozostałych zdobytych punktów dzielona jest przez studentów między siebie).
3. uzyskane punkty przelicza się w następującej skali:
Procent punktów ocena
ponad 91 5,0
81-90 4,5
71-80 4,0
61-70 3,5
50-60 3,0
0-49 2,0
Literatura
Literatura podstawowa:
1. J. Pasieczny, Biznesplan. Skuteczne narzędzie pracy przedsiębiorcy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
1. K. Marecki, M. Wieloch (red.), Biznesplan. Elementy planowania działalności rozwojowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
2. A. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: