Podstawy logopedii 1800-AU2-PoLo-S1
Zajęcia prowadzone w formie wykładów i ćwiczeń. Wykłady
i ćwiczenia obejmują podstawowe pojęcia z zakresu logopedii. Wprowadzone zostaje pojęcie mowy oraz jej składniki. Omówiony zostaje mechanizm nadawania
i odbioru mowy. Przedstawiona zostaje typologia zaburzeń mowy wraz z charakterystyką. Ostatnia grupa zagadnień dotyczy metod i ćwiczeń rozwijających słuch dziecka, motorykę i sprawność narządów artykulacyjnych
Ćwiczenia stanowią uzupełnienie i rozszerzenie tematyki związanej z powyższymi zagadnieniami.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin - W1 – W4, U1-U5
Praktyki zawodowe
Dla przedmiotu nie są przewidziane praktyki
Literatura
1. Gunia G., Lechta V., Wprowadzenie do logopedii, Kraków 2012.
2. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. Grabias S., Kurkowski M., Lublin 2012.
3. Minczakiewicz E.M., Mowa. Rozwój – zaburzenia – terapia., Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1997.
4. Logopedia: pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. red. Gałkowski T., Jastrzębowska G., Opole 1999. lub Tom 1. Interdyscyplinarne podstawy logopedii oraz Tom 2. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, red. Gałkowski T., Jastrzębowska G., Opole 2003, wyd. 2 zmien. i poszerz.
5. Styczek I., Logopedia, Warszawa 1979, wyd. 2 zmien.
i poszerz.
Uwagi
W cyklu 2024/25:
brak |
W cyklu 2025/26:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: