Prowadzony w
cyklach:
2024/25, 2025/26
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
1
Język:
polski
Organizowany przez:
Katedra Otolaryngologii, Foniatrii i Audiologii
(dla:
Wydział Nauk o Zdrowiu)
Otolaryngologia dziecięca 1800-AU2-OTDz-S1
Wykłady obejmują:
-różnice w budowie anatomicznej ucha, nosa, gardła i krtani u dzieci i dorosłych
- wady wrodzone: uszu, nosa, jamy ustnej, gardła i krtani, - wady skrzelopochodne,
-zapalenia górnych dróg oddechowych u dzieci
- zapalenia uszu u dzieci; ostre, wysiękowe, przewlekłe
Całkowity nakład pracy studenta
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godzin w tym:
- udział w wykładach 15 godzin - wykłady w formie zdalnej
15 godz = 0,6 ECTS
Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta:
- czytanie wskazanej literatury: 5h
3. Czas wymagany do przygotowania się do egzaminu: 10h
Ogólna liczba godzin pracy studenta wynosi: 30
co odpowiada 1 punktowi ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Wiedza: K_W01: Posiada wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów biologicznych zachodzących w organizmie człowieka, a także podstawowy zakres wiadomości z zakresu budowy i czynności poszczególnych układów i narządów, ze szczególnym uwzględnieniem anatomii i fizjologii narządu słuchu, głosu i mowy
Efekty uczenia się - umiejętności
Umiejętności:
K_U23: Umie znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach, zna podstawowe czasopisma naukowe w zakresie zdrowia publicznego i nauk związanych ze zdrowiem
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Kompetencje:
K_K01: Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, poszerzone o wymiar interdyscyplinarny
K_K02: Rozpoznaje problemy, które są poza zakresem jej/jego kompetencji i wie do kogo zwrócić się o pomoc, z uwzględnieniem umiejętności współpracy zespole interdyscyplinarnym
Metody dydaktyczne
Wykłady
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- doświadczeń
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
brak
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Praktyki zawodowe
Dla przedmiotu nie są przewidziane praktyki
Literatura
Gryczyńska red. Niemczyk K, Jurkiewicz D., Składzien J., Stankiewicz C., Szyfter W. „Otolaryngologia kliniczna” Medipage W-wa 2014
Uwagi
W cyklu 2024/25:
brak |
W cyklu 2025/26:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: