Dziecko niepełnosprawne 1800-AU2-Dn-s1
Omawiane na zajęciach treści służą poszerzeniu wiedzy studentów na temat definicji i koncepcji niepełnosprawności dziecka, rozwoju dziecka z niepełnosprawnością oraz funkcjonowania rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym. Treści programowe uwzględniają również elementy terapii wybranych zaburzeń dziecięcych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: |
Kryteria oceniania
Wykład: zaliczenie w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi –W1, W2, W3, U2, K1
Ćwiczenia: prezentacja powerpoint/projekt (w grupach), praca grupowa na zajęciach – W1, U1, U3, K1, K2, K3
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Pisula E., Danielewicz D. (red.) 2007.Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością. Gdańsk, Harmonia.
2. Kowalik S., 1993, Wybrane psychospołeczne problemy niepełnosprawności i rehabilitacji (cz. III, rozdz. 6), w: H. Sęk (red.), Społeczna psychologia kliniczna, Warszawa, PWN
Literatura uzupełniająca:
1. Stelter Ż., 2003. Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo a możliwość rozwoju indywidualnego rodziców, w: B. Harwas-Napierała (red), Rodzina a rozwój człowieka dorosłego. Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: