Diagnostyka audiologiczna 1800-AU2-DAK1-s1
Wykłady:
Wykłady rozpoczynają się od zajęć organizacyjnych oraz omówienia formy zaliczenia przedmiotu.
W czasie wykładów omówione zostaje wykorzystanie badań słuchu (subiektywnych i obiektywnych) w codziennej praktyce audiologicznej. Słuchacze zdobywają wiedzę o całym przekroju dostępnych badań słuchu wykorzystywanych w diagnostyce dzieci i osób dorosłych.
Ćwiczenia:
Ćwiczenia w pracowni rozpoczynają się od zapoznania się z zasadami BHP.
Podczas ćwiczeń słuchacze uczą się przeprowadzać wywiad poprzedzający wykonywanie badań słuchu.
Studenci podczas ćwiczeń nabierają praktycznych umiejętności: wykonywanie badań stroikowych, wykonywanie badania audiometrii tonalnej, audiometrii mowy i audiometrii impedancyjnej, wykonywanie pomiaru otoemisji akustycznych oraz pomiaru słuchowych potencjałów wywołanych z pnia mózgu (ABR). Głównym celem jest nauczenie studentów wykorzystywania metody cross check principle. Zdobywają oni wiedzę w zakresie interpretacji otrzymanego wyniku oraz dowiadują się jak go odnieść do obrazu klinicznego choroby pacjenta.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykłady – egzamin pisemny (pytania zamknięte i otwarte), możliwy do przeprowadzenia w formie zdalnej.
Ćwiczenia – zaliczenia pisemne, sprawdziany wiadomości, prezentacje ustne.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z ćwiczeń i wykładu. Podczas ćwiczeń sprawdzane będę wiedza i umiejętności studenta z poszczególnym działów tematycznych.
Egzaminy będą oceniane według następującej skali:
Procent punktów Ocena
91-100% Bardzo dobry
83-90% Dobry plus
75-82% Dobry
67-74% Dostateczny plus
60-66% Dostateczny
0-59% Niedostateczny
Zaliczenia pisemne i praktyczne będą oceniane według następującej skali:
Procent punktów Ocena
91-100% Bardzo dobry
81-90% Dobry plus
71-80% Dobry
61-70% Dostateczny plus
51-60% Dostateczny
0-50% Niedostateczny
Wykład:
Egzamin pisemny lub w formie zdalnej (0 – 50 punktów; ≥ 60%): W1–W7, U1–U5
Ćwiczenia:
Zaliczenia pisemne/sprawdziany wiadomości (0 - 30 punktów; > 50%): W1–W7, U1–U5
Prezentacje ustne (0 – 10 punktów; > 50%): W1-W7, U1-U5
Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%): K1
Praktyki zawodowe
Program kształcenia przewiduje odbycie praktyk zawodowych
w zakresie diagnostyki audiologicznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Literatura wspólna dla wykładów i ćwiczeń:
1. E. Hojan, Protetyka słuchu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2014
2. A. Pruszewicz, Zarys audiologii klinicznej, Wyd. Akademii Medycznej im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2004
3. M.Śliwińska-Kowalska, Audiologia Kliniczna, Mediton Oficyna Wydawnicza, Łódź 2005
Literatura uzupełniająca:
1. A. Obrębowski, Wybrane zagadnienia z audiometrii mowy, Wydawnictwo Naukowe UM im. K.Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011
2. K. Niemczyk, Otorynolaryngologia kliniczna, Tom 1 Wydawnictwo MediPage, Warszawa 2014
3. K. Niemczyk, Otorynolaryngologia kliniczna, Tom 2 Wydawnictwo MediPage, Warszawa 2015
4. Czasopisma: International Journal of Audiology, Ear and Hearing, Nowa audiofonologia
W cyklu 2022/23:
Literatura podstawowa: 1. E. Hojan, Protetyka słuchu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2014 Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24:
Literatura podstawowa: 1. E. Hojan, Protetyka słuchu, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2014 Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: