Patologia słuchu, mowy i równowagi
1800-AU1-Psmr-s1z
Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu audiologii, foniatrii oraz otoneurologii
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu audiologii, foniatrii oraz otoneurologii
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego
udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin - wykłady w formie zdalnej
15 godz = 0,6 ECTS
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przeprowadzenie egzaminu: 2 godziny
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 45 godzin
- udział w ćwiczeniach: 65 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 25 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 15 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 35 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 2 = 27 godzin
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie
oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 15 + 2 = 17 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 2 = 27 godzin
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 65 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 65 godzin
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W2: Wyjaśnia funkcjonowanie narządów zmysłów: słuchu i równowagi na podstawie danych naukowych z właściwej literatury
W04 - analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Posiada umiejętność obsługi aparatu z zakresu diagnostyki audiologicznej, foniatrycznej i otoneurologicznej
U13 - planuje i działa na rzecz własnego rozwoju oraz inspiruje i organizuje rozwój innych osób
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Odpowiednio komunikuje się z pacjentami z różnych grup wiekowych
K01 - wie kiedy zwrócić się do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń
Metody dydaktyczne
Wykłady:
· wykład informacyjny
Ćwiczenia
· dyskusja dydaktyczna
· ćwiczenia kliniczne
· analiza przypadków
· drzewo decyzyjne
· uczenie wspomagane komputerem
· metody eksponujące: film, pokaz
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Opanowanie podstaw teoretycznych KAŻDORAZOWO przed rozpoczęciem zajęć, test wejściowy
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy pisemny (0-40 pkt; >60%); W1-W10
Punktacja Ocena
< 24 ndst
24 – 27 dst
28 – 32 dst+
33 – 36 db
37 – 38 db+
39 – 40 bdb
Kolokwium wstępne (0-10 pkt; >60%); W3-7, U1-U11
Punktacja Ocena
< 6 ndst
6 dst
7 dst+
8 db
9 db+
10 bdb
Kolokwium końcowe praktyczne (0-30 pkt; >60%); U1-U5
Punktacja Ocena
< 18 ndst
18-20 dst
21-23 dst+
24-26 db
27-28 db+
29-30 bdb
Sprawdzian końcowy ustny (0-15 pkt; >60%); W1-W10
Punktacja Ocena
< 9 ndst
10 dst
11 dst+
12 db
13 db+
14-15 bdb
Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; > 50%): K1 – K4
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. „Audiologia kliniczna.” – Red. M. Śliwińska-Kowalska
2. „Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej.” – Red. A. Obrębowski
3. „Diagnostyka zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.” – Red. W. Narożny, A.Prusiński
Literatura uzupełniająca:
1. „Otorynolaryngologia kliniczna.” – Red. K. Niemczyk, D. Jurkiewicz, J. Składzień, Cz. Stankiewicz, W. Szyfter
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: