Patologia słuchu, mowy i równowagi
1800-AU1-Psmr-s1l
Wykłady mają na celu zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu audiologii, foniatrii oraz otoneurologii
Ćwiczenia poświęcone są nabyciu umiejętności praktycznych z zakresu audiologii, foniatrii oraz otoneurologii
Całkowity nakład pracy studenta
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin -wykłady w formie zdalnej
30 godz = 1,2 ECTS
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie egzaminu: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 74 godziny, co odpowiada 2,96 pkt ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do wykładów ( w tym czytanie wskazanej literatury) 5 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 10 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 15 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 35 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 2 = 27 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 164 godziny co odpowiada 6,56 pkt ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 2 = 27 godzin
( 1,08 pkt ECTS)
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
1. opisuje procesy biologiczne zachodzące w organizmie w warunkach zdrowia i choroby w zakresie niezbędnym w pracy audiofonologa K_W01
2. opisuje budowę i funkcje organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem anatomii i fizjologii narządu słuchu, równowagi, głosu i mowy K_W02
3. opisuje etiopatogenezę , diagnostykę i metody leczenia wybranych chorób, dotyczącą uszkodzeń narządu słuchu, zaburzeń mowy i głosu K_W04
4. opisuje międzynarodową klasyfikację funkcjonalności (ICF) K_W29
5. analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe K_W35
Efekty uczenia się - umiejętności
1. określa topografię narządów i układów ze szczególnym uwzględnieniem układu artykulacyjnego, fonacyjnego i oddechowego K_U03
2. analizuje wpływ czynników zewnętrznych na organizm człowieka w otaczającym go środowisku K_U05
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
1. krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń K_K01
Metody dydaktyczne
Wykłady:
· wykład informacyjny
Ćwiczenia
· dyskusja dydaktyczna
· ćwiczenia kliniczne
· analiza przypadków
· drzewo decyzyjne
· uczenie wspomagane komputerem
· metody eksponujące: film, pokaz
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Opanowanie podstaw teoretycznych KAŻDORAZOWO przed rozpoczęciem zajęć,
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Ocena ciągła bieżącego przygotowania do zajęć ( ćwiczeń, wykładów) w formie pytań dotyczących poszczególnych tematów zajęć. Wypowiedzi ustne w powiązaniu z analizowaną literaturą, prezentacje ustne oparte o przygotowane materiały wizualne z wykorzystaniem multimediów >50%
2. Przedłużona obserwacja podczas wykonywania zajęć praktycznych celem oceny kompetencji społecznych > 50% K1
3. Egzamin końcowy pisemny (0-40 pkt; >60%);
Punktacja Ocena
< 24 ndst
24 – 27 dst
28 – 32 dst+
33 – 36 db
37 – 38 db+
39 – 40 bdb
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. „Audiologia kliniczna.” – Red. M. Śliwińska-Kowalska
2. „Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej.” – Red. A. Obrębowski
3. „Diagnostyka zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.” – Red. W. Narożny, A.Prusiński
Literatura uzupełniająca:
1. „Otorynolaryngologia kliniczna.” – Red. K. Niemczyk, D. Jurkiewicz, J. Składzień, Cz. Stankiewicz, W. Szyfter
W cyklu 2022/23L:
Literatura podstawowa: 1. „Audiologia kliniczna.” – Red. M. Śliwińska-Kowalska 2. „Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej.” – Red. A. Obrębowski 3. „Diagnostyka zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.” – Red. W. Narożny, A.Prusiński Literatura uzupełniająca: 1. „Otorynolaryngologia kliniczna.” – Red. K. Niemczyk, D. Jurkiewicz, J. Składzień, Cz. Stankiewicz, W. Szyfter
|
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: 1. „Audiologia kliniczna.” – Red. M. Śliwińska-Kowalska 2. „Narząd głosu i jego znaczenie w komunikacji społecznej.” – Red. A. Obrębowski 3. „Diagnostyka zawrotów głowy i zaburzeń równowagi.” – Red. W. Narożny, A.Prusiński Literatura uzupełniająca: 1. „Otorynolaryngologia kliniczna.” – Red. K. Niemczyk, D. Jurkiewicz, J. Składzień, Cz. Stankiewicz, W. Szyfter
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: