Chemia analityczna 1710-F2-CHANL-J
Wykłady mają za zadanie:
- zapoznać studenta z następującą tematyką: etapy procesu analitycznego, opracowanie wyników pomiarów, walidacja metod analitycznych, klasyczne metody analizy (analiza wagowa, analiza miareczkowa), spektroskopowe (spektrofotometria UV-Vis, IR, NMR, fotometria płomieniowa), metody elektroanalityczne (potencjometria, polarografia, woltamperometria, konduktometria), metody chromatograficzne (GC, HPLC, TLC, elektroforeza).
Laboratoria mają za zadanie:
- zapoznać studenta z klasyczną analizą ilościową, do której należą analiza wagowa, metody miareczkowe – alkacymetria, kompleksonometria, redoksymetria, precypitometria) oraz z metodami analizy instrumentalnej (chromatografia – GC, HPLC, TLC; spektrofotometria, spektrofluorymetria, fotometria płomieniowa, woltamperometria, konduktometria, potencjometria).
Seminaria mają za zadanie:
- nauczyć korzystania z literatury naukowej z zakresu chemii analitycznej,
- nauczyć samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu chemii analitycznej: jak dobór odpowiedniej techniki instrumentalnej, optymalizacja i walidacja metody.
W cyklu 2022/23L:
Wykłady mają za zadanie: Ćwiczenia obejmują rozwiązywanie zadań rachunkowych z zakresu klasycznych metod analizy ilościowej, przeliczania jednostek, prawidłowego przedstawiania wyników analiz, niepewności pomiarowej. Seminaria mają za zadanie: |
W cyklu 2023/24L:
Wykłady mają za zadanie: Ćwiczenia obejmują rozwiązywanie zadań rachunkowych z zakresu klasycznych metod analizy ilościowej, przeliczania jednostek, prawidłowego przedstawiania wyników analiz, niepewności pomiarowej. Seminaria mają za zadanie: |
W cyklu 2024/25L:
Wykłady mają za zadanie: Ćwiczenia obejmują rozwiązywanie zadań rachunkowych z zakresu klasycznych metod analizy ilościowej, przeliczania jednostek, prawidłowego przedstawiania wyników analiz, niepewności pomiarowej. Seminaria mają za zadanie: |
W cyklu 2025/26L:
Wykłady mają za zadanie: Ćwiczenia obejmują rozwiązywanie zadań rachunkowych z zakresu klasycznych metod analizy ilościowej, przeliczania jednostek, prawidłowego przedstawiania wyników analiz, niepewności pomiarowej. Seminaria mają za zadanie: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Egzamin: W1-W7, U1-U5
Laboratoria: W2, W5, W6, W7, U2, U4, U5
Ćwiczenia: W1, W3, U1-U5
Aktywność: K1, K2, K3
Praktyki zawodowe
Program kształcenia nie przewiduje odbycia praktyk zawodowych.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Skoog D.A. i. in., Podstawy chemii analitycznej, PWN,
2. Kocjan R. „Chemia analityczna”, PZWL 2000
3. Minczewski Z., Marczenko „Chemia analityczna” t.2 PWN 2012
4. Wesołowski M, Szefer K, Zimna D, Obliczenia w chemii analitycznej, PWN 2000
5. Szczepaniak W, Metody instrumentalne w analizie chemicznej, PWN 2002
6. Witkiewicz Z, Podstawy chromatografii, PWN
7. Cygański A, Metody spektroskopowe w chemii analitycznej, PWN 2012
Literatura uzupełniająca:
1. Silverstein RM, Webster FX, Kiemle DJ, Spektroskopowe metody identyfikacji związków organicznych, PWN 2013
2. Hulanicki A, Reakcje kwasów i zasad w chemii analitycznej, PWN 2012
3. Persona A, Reszko-Zygmunt J, Gęca T, Zbiór zadań z chemii ogólnej i analitycznej z pełnymi rozwiązaniami, Medyk 2011
W cyklu 2022/23L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2025/26L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: