Przedsiębiorczość w kosmetologii 1700-KII-PRZEDS-2
Przedmiot Przedsiębiorczość w kosmetologii poświęcony jest ekonomicznym uwarunkowaniom prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług kosmetycznych. Przedmiot obejmuje wykłady i ćwiczenia mające na celu przekazanie studentom wiedzy oraz umiejętności i kompetencji społecznych pozwalających na zaplanowanie, otwarcie oraz prowadzenie gabinetu kosmetycznego w formie indywidulanej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej.
W ramach przedmiotu studenci poznają znaczenie pojęcia przedsiębiorczości oraz istotność postaw przedsiębiorczych dla powodzenia prowadzenia działalności gospodarczej. Poznają ponadto uwarunkowania ekonomiczne i podstawy prawne oraz formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej w Polsce. W zakres przedmiotu wchodzi również przygotowanie studentów do podejmowania podstawowych decyzji dotyczących zarządzania małym przedsiębiorstwem. Studenci poznają również rodzaje kosztów w działalności przedsiębiorstwa, a także podstawowe informacje dotyczące biznesplanu, takie jak jego przeznaczenie, struktura i forma. Treści przedmiotu obejmują również analizę narzędzi marketingowych oraz analizy rynkowej oraz analizy SWOT.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kolokwium końcowe: W1-W4 (zaliczenie >60%)
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność (dwie nieobecności w 1 semestrze stanowią podstawę do niezaliczenia tego semestru), pozytywna ocena wystawiona przez prowadzącego ćwiczenia (średnia wszystkich ocen uzyskanych przez studenta w trakcie zajęć, pozytywna ocena za kolokwium końcowego).
Wykłady:
Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium (test, pytania otwarte, zamknięte jednokrotnego wyboru).
Ćwiczenia:
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) W2, U1-U4,K1,K2
W przypadku kolokwium końcowego (test z ćwiczeń i wykładów) uzyskane punkty przelicza się na stopnie według następującej skali:
Procent punktów Ocena
92 – 100% bdb
84 – 91% db+
76 – 83% db
68 – 75% dst+
60 - 67% dst
<60% ndst.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Francik A, Targalski J: Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka, wyd. 2, C.H. Beck, Warszawa 2009.
2. Guzera K, Mierzejewska-Majcherek: Ekonomika przedsiębiorstw, cz. 1, wyd. 2, Difin, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
1. Marecki K, M. Wieloch M. (red.): Biznesplan. Elementy planowania działalności rozwojowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
2. Tokarski A, Tokarski M, Wójcik J: Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: