Zajęcia fakultatywne: Socjologia mody, ciała, wizerunku 1700-KI-ZF-SOCCIALA
Student poznaje socjologiczne koncepcje ciała i cielesności, dowiaduje się, jak ozdabiano ciało i jakie były społeczne oczekiwania względem niego w historii oraz wybranych kulturach.
Zaczyna dostrzegać wpływ społecznych oczekiwań związanych ze zdrowiem i urodą na rozwój wybranych dziedzin medycyny oraz wzajemny wpływ, jaki zachodzi między rozwojem medycyny a społecznymi oczekiwaniami.
Wraz z wykładowcą analizuje wpływ mody na tożsamość społeczną oraz teorie mód. Poznaje znaczenie ciała w komunikacji niewerbalnej. Dostrzega problemy związane z niepełnosprawnością i starzeniem się ciała w dobie kultu ciała.
W cyklu 2022/23Z:
Student poznaje socjologiczne koncepcje ciała i cielesności, dowiaduje się, jak ozdabiano ciało i jakie były społeczne oczekiwania względem niego w historii oraz wybranych kulturach. |
W cyklu 2024/25Z:
Student poznaje socjologiczne koncepcje ciała i cielesności, dowiaduje się, jak ozdabiano ciało i jakie były społeczne oczekiwania względem niego w historii oraz wybranych kulturach. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia:
Zaliczenie konwersatorium polega na realizacji zadania w postaci prezentacji wybranego tematu. Na ocenę końcową tworzy: obecność na zajęciach, prezentacja wybranego tematu, zaangażowanie i aktywność na zajęciach.
Liczba punktów Ocena
92-100 Bardzo dobry
84-91 Dobry plus
76-83 Dobry
68-75 Dostateczny plus
60-67 Dostateczny
0-59 Niedostateczny
1) Udział w projekcie grupowym- max 40 p.
2) Prezentacja wybranego tematu (forma i treść wypowiedzi)- max 30 p.
3) Recenzja tekstu naukowego- max 30 p.
Nieobecności należy zaliczyć.
Literatura
Literatura podstawowa:
Jakubowska H., Socjologia ciała, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2009.
Perchla-Włosik A., Moda a społeczeństwo konsumpcyjne. Społeczne znaczenie mody w kreowaniu tożsamości i zachowań. konsumenckich, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2019.
Shilling Ch., Socjologia ciała, Warszawa: Wydawnictwo: Naukowe PWN, 2010.
Literatura uzupełniająca:
Domański A., Kreowanie efemerycznej mody, w: „Marketing i Rynek” nr 4/2004, s. 21-25.
Szpakowaka M., (red.), Antropologia ciała, Warszawa: WUW. 2008.
Melosik Z. (red.), Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji, Toruń: Edytor 1999.
W cyklu 2022/23Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: