Seminarium dyplomowe
1700-K3-SEMLTCHSL-1
Seminarium dyplomowe zapoznaje studentów z metodami pracy naukowej. Zajęcia przygotowują studentów teoretycznie i praktycznie do napisania pracy dyplomowej.
Celem realizacji przedmiotu jest:
1. zapoznanie studentów z problematyką badawczą
2. zapoznanie studentów z metodami poszukiwania literatury
3. omówienie zasad redakcji tekstu naukowego
W oparciu o wiedzę teoretyczna studenci przystępują
do samodzielnego prowadzenia poszukiwań materiałów i pisania pracy dyplomowej.
Całkowity nakład pracy studenta
1 Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: nie dotyczy
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin,
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 10 godzin,
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 50 godziny, co odpowiada 2 punkty ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: nie dotyczy
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin,
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych:10 godzin,
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego:
50 godziny,
- przygotowanie do ćwiczeń: 75 godzin,
- przygotowanie do zaliczenia końcowego i zaliczenie:
23,5 + 1,5 = 25 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 200 godzin, co odpowiada 8 punktów ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego:
25 godzin
- udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy licencjackiej: 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 26 godzin, co odpowiada 1,04 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia końcowego i zaliczenie:
23,5 godziny.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem
do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 23,5 godzin,
co odpowiada 0.94 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin,
- przygotowanie do ćwiczeń (w zakresie praktycznym): 50 godzin,
- przygotowanie do zaliczenia (w zakresie praktycznym)
10 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
100 godzin, co odpowiada 4 punkty ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie oraz laboratoriów. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin,
- udział w konsultacjach: 4 godziny.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi 9 godzin, co odpowiada 0,36 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy.
Efekty uczenia się - wiedza
W1: zna zasady obsługi sprzętu komputerowego oraz korzystania z oprogramowania informatycznego i internet (K_W38)
W2: zna i rozumie zasady korzystania z biblioteki uniwersyteckiej oraz innych bibliotek (K_W43)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: potrafi korzystać z polskiego i obcojęzycznego piśmiennictwa zawodowego (K_U48)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: potrafi pracować w zespole (K_K07)
Metody dydaktyczne
Ćwiczenia:
- metoda dyskusji dydaktycznej;
- analiza studium przypadków;
- metoda obserwacji – aktywny udział studentów w prezentacji planów i koncepcji prac licencjackich;
- analiza materiałów źródłowych;
- prezentacja multimedialna.
Wymagania wstępne
Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie wiedzy z zakresu wybranej dyscypliny, w której student wykonuje pracę licencjacką.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
1. Praktyczne wykonanie zadań badawczych w danym semestrze: W1, U1-U2, K1,
2. Aktywność oceniana na podstawie przedłużonej obserwacji czynności studenta,
3. Prezentacja multimedialne.
4. Kryterium zaliczenia na ocenę stanowi próg ≥ 60%.
5. Kryteria uzyskania ocen pozytywnych:
aktywny udział w seminariach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z autoprezentacji dotyczącej realizowanej pracy magisterskiej. Autoprezentacja oceniana jest pod kątem poprawności merytorycznej (skala punktów 0-50), sposób prezentacji i umiejętności prowadzenia dyskusji (skala punktów 0-40) oraz doboru metod technicznych wykorzystywanych w prezentacjach multimedialnych (skala 0-10) Suma uzyskanych w każdej kategorii punktów przeliczana jest na oceny według następującej skali:
Procent punktów Ocena
92 – 100% bdb
84 – 91% db+
76 – 83% db
68 – 75% dst+
60 - 67% dst
<60% ndst
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Związana z tematyką pracy licencjackiej, w zależności
od realizowanego tematu pracy. Student samodzielnie wybiera literaturę i materiały pomocnicze, kierując się sugestiami promotora i korzystając z elektronicznych baz naukowych i medycznych.
Literatura uzupełniająca
1. Dudziak A. Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów. Difin, Warszawa 2008
2. Radomski D, Grzanka A: Metodologia badań naukowych w medycynie, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Poznań 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: