Zajęcia fakulatywne: Skuteczne uczenie się i poszukiwanie informacji 1700-F-UCZENIE
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=6446 (w cyklu 2024/25Z)
Ćwiczenia w formie 15 godzin spotkań w małych (10-osobowych) grupach pozwolą studentowi na rozwinięcie i poszerzenie umiejętności ciągłego i samodzielnego uczenia się i poszukiwania wiedzy wykorzystując nowinki technologiczne oraz aktualną wiedzę opartą o badania naukowe. Część informacyjna przeplatana ćwiczeniami pozwoli na poznanie działania pamięci i możliwości jej usprawniania. W czasie zajęć praktycznych studenci zapoznają się z możliwościami organizowania notatek i wiedzy w formie cyfrowej i analogowej, poznają weryfikowalne źródła wiedzy i metody na sprawdzanie rzetelności źródeł oraz możliwości ich wykorzystania.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność podczas zajęć i wykonywanie poszczególnych zadań (≥55%): W1- W2, U1-U7
Przedłużona obserwacja (≥50%): K1-K5
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest osiągniecie przez studenta efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu oraz uzyskanie zaliczenia w zakresie kompetencji społecznych.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Brown PC, Roediger III HL, McDaniel MA. Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX; 2021
2. Dryden G, Vos J. Rewolucja w uczeniu. Poznań: Zysk i S-ka; 2003.
3. Ahrens S. How to take smart notes: one simple technique to boost writing, learning and thinking: for students, academics and nonfiction book writers. North Charleston, SC: CreateSpace; 2017.
4. Lesk A. Publikacje naukowe i archiwa: media, treść, dostęp i prezentacja. W: Wprowadzenie do bioinformatyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN; 2020. s. 253–76.
Literatura uzupełniająca:
1. Bohay M, Blakely DP, Tamplin AK, Radvansky GA. Note taking, review, memory, and comprehension. Am J Psychol. 2011;124(1):63–73.
2. Magnussen S, Andersson J, Cornoldi C, De Beni R, Endestad T, Goodman GS, i in. What people believe about memory. Memory. 2006;14(5):595–613.
3. Aghjayan SL, Bournias T, Kang C. Aerobic exercise improves episodic memory in late adulthood: a systematic review and meta-analysis. Communications Medicine. 2022;(2):15.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: