Problemy komunikacji zdalnej 1700-EMZO-PKZ-PS
Problemy komunikacji zdalnej, a także możliwości ich rozwiązania stanowią wyzwanie współczesnej medycyny. W ramach warsztatów uczestnicy skupią się na praktycznych aspektach możliwości komunikacji zdalnej, konsekwencji jej stosowania oraz zagrożeń, które są z komunikacją zdalną związane. Przybliżone zostaną modele pracy w zespole, problemy z komunikacją w cieniu, która dla formy zdalnej ma szczególne znaczenie. Omówiona zostanie rola wizerunku oraz form komunikacji w przekazywaniu informacji, udzielaniu ich oraz raportowaniu. Podczas warsztatów uczestnicy nauczą się dopasowywać narzędzia komunikacyjne do odbiorcy, w tym pacjenta i członków interdyscyplinarnego zespołu medycznego. Wskazane zostaną także możliwości rozwiązywania problemów komunikacyjnych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W przypadku zaliczeń ustnych oraz pracy zaliczeniowej do oceny osiągniętych przez studenta efektów uczenia stosuje się następujące kryteria:
Bardzo dobry: student opanował wiedzę z całego materiału i posiadł wiadomości ponadprogramowe, swoją wiedzę przedstawia w sposób logiczny i usystematyzowany, potrafi wykorzystać ją w praktyce.
Dobry plus: student opanował zagadnienia z całego materiału programowego nauczania, w sposób logiczny i spójny przedstawia posiadaną wiedzę.
Dobry: student opanował wiedzę z większości materiału, kierowany przez nauczyciela akademickiego potrafi formułować trafne wnioski, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny plus: student zna podstawowe zagadnienia i opanował minimum programowe, rozumie zadawane mu pytania, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny: student opanował zagadnienia zawarte w programie nauczania, rozumie pytania, ale odpowiada niespójnie w sposób opisowy, myli właściwą terminologię, nie potrafi praktycznie zastosować zdobytej wiedzy.
Niedostateczny: student nie opanował minimum programowego, nie rozumie pytań, udziela odpowiedzi nie na temat, nie posługuje się prawidłowo podstawowym słownictwem.
Praca zaliczeniowa: (W1, W2, W3, W4, U1, U2, U3, U4, U5, K1, K2)
Ukierunkowana obserwacja studenta podczas wykonywania zadań praktycznych: ≥ 60% (U1, U2, U3, U4, U5)
Obserwacja przedłużona: ≥ 50% (K1, K2)
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie odbywają się praktyki zawodowe.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Makara-Studzińska M.: Komunikacja w opiece medycznej, Medical Education, 2017.
2. Doroszewska A, Chojnacka-Kuraś M., Jankowska A.K. Komunikacja medyczna – wyzwania i źródła inspiracji. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. Warszawa, 2023.
Literatura uzupełniająca:
1. Nowina Konopkia M. Feleszko W., Małecki Ł. (red.) Komunikacja dla studentów i lekarzy. Medycyna Praktyczna, 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: