Medycyna spersonalizowana 1700-EMZO-MS-PS
Medycyny spersonalizowana jest kierowana do wszystkich członków interdyscyplinarnego zespołu sprawującego opiekę nad pacjentami w różnych sytuacjach. Szczególnie uwzględnia aspekty prawne, rozwiązania systemowe i zasady współpracy poszczególnych członków reprezentujących zawody medyczne zaangażowane w opiekę nad pacjentem. Na zajęciach omówione zostaną sytuacje, w których praca interdyscyplinarnego zespołu medycznego może przyczynić się do efektywnej i szybkiej diagnostyki, uwzględni farmakoterapię celowaną oraz zapewni indywidualną opiekę nad pacjentem. Kompleksowa opieka nad pacjentem z efektywnym wykorzystaniem czasu, wiedzy i kompetencji poszczególnych członków interdyscyplinarnego zespołu medycznego reprezentujących zawody medyczne niezbędne w opiece nad pacjentem.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W przypadku zaliczeń pisemnych zrealizowanych przez uczestnika efektów uczenia stosuje się następujące kryteria:
Bardzo dobry: student opanował wiedzę z całego materiału i posiadł wiadomości ponadprogramowe, swoją wiedzę przedstawia w sposób logiczny i usystematyzowany, potrafi wykorzystać ją w praktyce.
Dobry plus: student opanował zagadnienia z całego materiału programowego nauczania, w sposób logiczny i spójny przedstawia posiadaną wiedzę.
Dobry: student opanował wiedzę z większości materiału, kierowany przez nauczyciela akademickiego potrafi formułować trafne wnioski, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny plus: student zna podstawowe zagadnienia i opanował minimum programowe, rozumie zadawane mu pytania, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny: student opanował zagadnienia zawarte w programie nauczania, rozumie pytania, ale odpowiada niespójnie w sposób opisowy, myli właściwą terminologię, nie potrafi praktycznie zastosować zdobytej wiedzy.
Niedostateczny: student nie opanował minimum programowego, nie rozumie pytań, udziela odpowiedzi nie na temat, nie posługuje się prawidłowo podstawowym słownictwem.
Egzamin: (W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2, U3, K1, K2)
Ukierunkowana obserwacja studenta podczas wykonywania zadań praktycznych: ≥ 60% (U1, U2, U3)
Obserwacja przedłużona: ≥ 50% (K1, K2)
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie odbywają się praktyki zawodowe.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Makara-Studzińska M.: Komunikacja w opiece medycznej, Medical Education, 2017.
2. Kalinowski L.: Przypadki laboratoryjno-kliniczne w medycynie praktycznej, MedPharma, Wrocław, 2017.
Literatura uzupełniająca:
1. Klekot-Hyla L, Kokot S: Badania laboratoryjne. Zakres norm i interpretacja. PZWL Warszawa 2011;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: