Alergie współdziałanie kosmetologa, lekarza, diagnosty laboratoryjnego, farmaceuty 1700-EMZO-AW-PS
Alergie i astma stanowią główne przyczyny zgłaszania się po pomoc i konsultację do lekarza, farmaceuty oraz kosmetologa. Współdziałanie wszystkich osób, związanych z diagnostyką, oceną objawów pacjenta łagodzeniem objawów, farmakoterapią oraz profilaktyką są niezwykle istotne dla współczesnego społeczeństwa. Przedmiot przybliża najważniejsze objawy, wraz z metodami ich łagodzenia oraz pielęgnacji skóry po ich wystąpieniu i w celu profilaktyki. Patogeneza astmy jest trudna do określenia i/lub oceny, dlatego też indywidualne podejście do diagnostyki oraz pomoc zespołu medycznego pacjentowi w trakcie napadu duszności jest kluczowa dla zapewnienia komfortu psychicznego i fizycznego. Optymalna opieka nad pacjentem z astmą i/lub alergią stanowi element medycyny spersonalizowanej i jest ważna dla pracy zespołu interdyscyplinarnego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W przypadku zaliczeń pisemnych zrealizowanych przez uczestnika efektów uczenia stosuje się następujące kryteria:
Bardzo dobry: student opanował wiedzę z całego materiału i posiadł wiadomości ponadprogramowe, swoją wiedzę przedstawia w sposób logiczny i usystematyzowany, potrafi wykorzystać ją w praktyce.
Dobry plus: student opanował zagadnienia z całego materiału programowego nauczania, w sposób logiczny i spójny przedstawia posiadaną wiedzę.
Dobry: student opanował wiedzę z większości materiału, kierowany przez nauczyciela akademickiego potrafi formułować trafne wnioski, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny plus: student zna podstawowe zagadnienia i opanował minimum programowe, rozumie zadawane mu pytania, w sposób logiczny przedstawia swoją wiedzę.
Dostateczny: student opanował zagadnienia zawarte w programie nauczania, rozumie pytania, ale odpowiada niespójnie w sposób opisowy, myli właściwą terminologię, nie potrafi praktycznie zastosować zdobytej wiedzy.
Niedostateczny: student nie opanował minimum programowego, nie rozumie pytań, udziela odpowiedzi nie na temat, nie posługuje się prawidłowo podstawowym słownictwem.
Kolokwium: (W1, W2, W3, W4, W5, W6, U1, U2, U3, U4, U5, K1, K2)
Ukierunkowana obserwacja studenta podczas wykonywania zadań praktycznych: ≥ 60% (U1, U2, U3, U4, U5)
Obserwacja przedłużona: ≥ 50% (K1, K2)
Praktyki zawodowe
W ramach przedmiotu nie odbywają się praktyki zawodowe.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Adamski Z, Kaszuba A: Dermatologia dla kosmetologów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego, Poznań 2019;
2. Makara-Studzińska M.: Komunikacja w opiece medycznej, Medical Education, 2017.
Literatura uzupełniająca:
1. Klekot-Hyla L, Kokot S: Badania laboratoryjne. Zakres norm i interpretacja. PZWL Warszawa 2011;
2. Szepietowski J., Pacan P., Reich A., Grzesiak M. Psychodermatologia, Uniwersytet Wrocławski, 2012;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: