Ćwiczenia specjalistyczne - metodologia badań naukowych
1700-A5-CWSP-SJ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: nie dotyczy
- udział w laboratoriach: 165 godzin
- udział w seminarium: nie dotyczy
- udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
167 godziny, co odpowiada 6,68 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach: 165 godzin
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego:
13 godzin
- udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 2 godziny
- przygotowanie do laboratoriów: 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie końcowe praktyczne (autoprezentacja koncepcji pracy magisterskiej i metodologii badań wykorzystywanych w pracy magisterskiej): 9 + 1 = 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 200 godzin, co odpowiada 8 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego:
13 godzin
- udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 14 godzin, co odpowiada 0,56 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do laboratorium: 10 godzin.
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie końcowe praktyczne (autoprezentacja metodologii badań wykorzystywanych w pracy magisterskiej): 9 + 1 = 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się i uczestnictwem w procesie oceniana wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach (w zakresie praktycznym): 165 godzin
- przygotowanie do laboratorium (w zakresie kształtowania umiejętności praktycznych związanych z autoprezentacją koncepcji pracy magisterskiej i metodologii badań):
10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (w zakresie praktycznym) + zaliczenie końcowe praktyczne: 9+1=10 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z aspektami praktycznymi kształcenia wynosi 185 godzin, co odpowiada 7,4 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminarium. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia
- udział w konsultacjach: 1 godzina
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie przedmiotu wynosi
1 godzina, co odpowiada 0,04 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Efekty uczenia się - wiedza
Student zna i rozumie:
W1: metody i techniki badawcze stosowane w ramach realizowanego badania naukowego. G.W01.
Efekty uczenia się - umiejętności
Student potrafi:
U1: zaplanować eksperyment, omówić cel badania i określić wielkość grupy badanej. G.U01.
U2: przedstawić hipotezy badawcze i spodziewane wyniki. G.U01.
U3: ocenić wiarygodność uzyskanych wyników oraz zinterpretować prawidłowo dane doświadczalne. G.U02.
U4: odnieść dane doświadczalne do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie nauk medycznych. G.U02.
U5: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej w oparciu o bazy bibliograficzne i pełnotekstowe. G.U03.
U6: przeprowadzić eksperymenty i udokumentować wyniki badań. G.U04.
U7: przeprowadzić krytyczną analizę i zinterpretować wyniki badań eksperymentalnych. G.U04.
U8: zaprezentować wyniki badań pracy dyplomowej. G.U05.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student powinien być gotów do:
K1: formułowania wniosków na podstawie zweryfikowanych danych z własnej pracy oraz prezentowania uzyskanych wyników. G.K01.
Metody dydaktyczne
Laboratoria:
- metoda dyskusji dydaktycznej;
- analiza studium przypadków;
- metoda obserwacji – aktywny udział studentów w prezentacji planów i koncepcji prac magisterskich
- analiza materiałów źródłowych;
- prezentacja multimedialna.
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
1. Praktyczne wykonanie zadań badawczych w danym semestrze: W1, U1-U8, K1,
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
2. Praktyczne wykonanie zadań badawczych w IX semestrze.
Zadania badawcze: opracowanie koncepcji pracy dyplomowej i zebranie materiałów źródłowych:
- zredagowanie planu i celu pracy;
- zebranie literatury przedmiotu;
- dobór właściwych metod i narzędzi badawczych;
- zredagowanie I rozdziału pracy.
3. Aktywność oceniana na podstawie przedłużonej obserwacji czynności studenta,
4. Prezentacja multimedialne.
Kryterium zaliczenia na ocenę stanowi próg ≥ 60%.
Kryteria uzyskania ocen pozytywnych:
Ocena Kryterium
Bardzo dobry - wykonanie > 90% zadań badawczych w danym semestrze
– wysoki poziom aktywności
– bardzo dobrze przygotowana prezentacja multimedialna
Dobry plus - wykonanie 81–90% zadań badawczych w danym semestrze
– wysoki poziom aktywności
– bardzo dobrze przygotowana prezentacja multimedialna
Dobry - wykonanie 71–80% zadań badawczych w danym semestrze
– wysoki poziom aktywności
– dobrze przygotowana prezentacja multimedialna
Dostateczny plus - wykonanie 66–70% zadań badawczych w danym semestrze
– wysoki poziom aktywności przedstawienie prezentacji multimedialnej
Dostateczny - wykonanie 60–65% zadań badawczych w danym semestrze
– mała aktywność
– przedstawienie prezentacji multimedialnej
Niedostateczny - wykonanie < 60% zadań badawczych w danym semestrze lub
– brak prezentacji multimedialnej
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Związana z tematyką pracy dyplomowej, w zależności
od realizowanego tematu pracy. Student samodzielnie wybiera literaturę i materiały pomocnicze, kierując się sugestiami promotora i korzystając z elektronicznych baz naukowych i medycznych.
Literatura uzupełniająca
1. Dudziak A. Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów. Difin, Warszawa 2008
2. Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom I Statystyki podstawowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006
3. Stanisz A. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom II Modele liniowe i nieliniowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006
4. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Impuls 2010
5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich
i licencjackich. CeDeWu 2023
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: