Prowadzony w
cyklu:
2022/23
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
2,5
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Chirurgii Ogólnej i Małoinwazyjnej
(dla:
Wydział Lekarski)
5.3. Chirurgia przewodu pokarmowego z elementami onkologii 1655-LekM4CUPCHIM-J
- http://www.wl.cm.umk.pl/
- http://www.wl.cm.umk.pl (w cyklu 2022/23)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) 1. The workload related to classes requiring the direct participation of academic teachers is:
- participation in lectures: 4 hours
- participation in exercises: 14.5 hours
- participation in seminars: 15 hours
- individual credit with an assistant-guardian; 0.5
The workload related to classes requiring the direct participation of academic teachers amounts to
40 hours, which corresponds to 1.6 ECTS credits
2. Student's workload balance:
- participation in lectures: 10 hours
- participation in exercises: 14.5 hours
- participation in seminars: 15 hours
- individual credit with an assistant-guardian; 0.5
The total student workload is 40 hours, which is equivalent
1.6 ECTS credits
3. Workload related to the conducted research:
- reading the indicated scientific literature: 3 hours
- participation in lectures (including research results and scientific papers): 5 hours
- participation in exercises (taking into account the results of scientific studies): 8 hours
- preparation for passing (including scientific studies in the field of first aid): 3 hours
The total student workload related to the conducted research is 19 hours, which corresponds to
076 ECTS points
4. Time required to prepare and participate in the assessment process:
- preparation for passing: 6 + 0.5 = 6.5 hours
(0.26 ECTS points)
5. Balance of workload in the scope of conducted classes
using distance learning techniques:
- participation in lectures: 10 hours
The total workload for classes conducted using distance learning techniques is 10 hours, which corresponds to 0.4 ECTS points
6. Balance of the student's workload of a practical nature:
- participation in classes (including practical test): 14 hours
The total amount of student work of a practical nature is
14 hours, which corresponds to 0.56 ECTS points
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1: describes the principles of qualification and performance of basic surgical procedures and invasive diagnostic and therapeutic procedures (F K_W03)
W2: explains the principles of perioperative safety, patient preparation for surgery, general and local anesthesia and controlled sedation (F K_W04)
W3: defines postoperative treatment with analgesic therapy and postoperative monitoring; (F K_W05)
W4: describes the genetic, environmental and epidemiological determinants of the most common diseases; (E K_W01)
W5: lists the clinical forms of the most common diseases of individual systems and organs, metabolic diseases and disorders of water-electrolyte and acid-base balance; (C K_W33)
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1 assists during a typical surgical procedure, is able to prepare the operating field and locally anesthetize the operated area; F K_U01
U2. uses basic surgical tools; used in general surgery F K_U02
U3 adheres to the principles of asepsis and antisepsis; . FK_U03
U4. can treat a simple wound, put on and change a sterile surgical dressing; FK_U04
carried out in stationary conditions
U5 : can examine the nipples, lymph nodes, thyroid gland and abdominal cavity in terms of acute abdomen, and perform a finger examination through the anus; (F K_U06)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: Properly communicates with patients from different age groups (K_K03)
K2 Has the habit and skills of constant training; K_K07
Metody dydaktyczne
(po angielsku) 1. Lectures
2. Seminars
3. Clinical problems developed by students
4. Bedside examination
5. Classes at the Medical Simulation Center
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
- symulacyjna (gier symulacyjnych)
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- klasyczna metoda problemowa
- biograficzna
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
- sytuacyjna
- klasyczna metoda problemowa
- biograficzna
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
- referatu
- sytuacyjna
Wymagania wstępne
(po angielsku) 1. Knowledge of the anatomy of the digestive tract
2. Knowledge gained in the 3rd year - Propaedeutics of surgery
3. Preliminary test
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: