Prowadzony w
cyklu:
2020/21
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
3,3
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Neurologii
(dla:
Wydział Lekarski)
1.4 Neurologia 1655-LekM4CUNR-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- seminars – 34
- exercise – 26
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- preparing to exercise – 15
- literature reading- 10
- preparing to colloquium- 5
- preparing to exam and attending- 12
Together 97h. (…3,88 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) W1 Knows and can differentiate basic neurological syndromes: pyramidal syndrome, flaccid syndrome, cerebellum syndrome, spinal syndromes, meningeal syndrome, extrapyramidal syndrome, intracranial hypertension syndrome, symptoms of cranial and peripheral nerves lesion, impairment of higher intellectual functions (aphasia, dysarthria, alexia)
W2 Knows and understands etiology, symptoms, diagnostics rules and therapeutic procedures regarding the most common neurological diseases:
a) Life-threatening cases in neurology ( Syndrome of increased intracranial pressure, status epilepticus, myasthenic crisis, Guillain-Barre syndrome.
b) stroke and subarachnoid haemorrhage
c) epilepsy and other paroxysmal conditions
d) neuroinfections (bacterial, viral, tuberculosis, syphilis, Lyme disease, prion diseases)
e) impairment of higher intellectual functions
f) demyelinating diseases and motor neuron disorders
g) intracranial and spinal cord tumors
h) peripheral nervous system and muscles diseases (back pain, neuralgias, polyneuropathy, miopathy, myotony, miasthenia)
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1 Can perform full neurological examination.
U2 Can distinguish between physiology and pathology of nervous system
U3 Can compose pathological signs and create neurological syndrome, can localize pathology within nervous system
U4 On the base of examination can establish syndrome, localization and etiological hypothesis
U5 Create indication for diagnostics investigations adequately for clinical condition and accurately interpret its results
U6 Can diagnose and evaluate the level of consciousness
U7 Can diagnose and suggest treatment procedure in case if stroke, subarachnoid hemorrhage, intracranial hypertension, epileptic seizure and status epilepticus
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: student can enter and keep deep and full of respect relationship with patient
K2 student put the patient’s good first,
K3 student keep medical confidentiality and respects the patient’s rights
K4 student has awareness of own limitations and ability to train himself
K5 student can cooperate with other students during examination and diagnostic process
Metody dydaktyczne
(po angielsku) - Practical methods: presentation of neurological examination, record keeping, verification of student’s examination
- problems-solving methods: case analysis, solving-problems tasks, didactic discussion,
- announce methods np.: description, lecture, explanations,
-exposing methods- movie, power point presentation
Knowledge of neuroanatomy, neurophysiology
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- obserwacji
- studium przypadku
- obserwacji
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
(po angielsku) Knowledge of neuroanatomical and neurophysiological basis. Physical examination and history taking capabilities.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: