8.6. Otoneurologia
1655-LekM4CNZOTO-J
Zajęcia mają za zadanie naukę otonerologicznego badania podmiotowego i przedmiotowego .Zapoznają się z badaniami aparaturowymi narządu przedsionkowego (VNG, ENG, VEMP, SEP, Posturografia).Uczą się diagnostyki i metod leczenia choroby Meniera, BPPV, neuronitis vestibularis, VBI, migreny przedsionkowej, padaczki przedsionkowej, nagłych i przewlekłych chorób błędnika.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach : 10 godzin
- udział w seminarium : 2 godziny
- konsultacje: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
13 godzin, co odpowiada 0,52 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach i seminarium : 12 godzin
- konsultacje: 1 godzina
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 7 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 7 + 1 = 8 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 28godzin, co odpowiada
1,12 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu otolaryngologii 7,5 godzin
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu otolaryngologii): 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 13,5 godzin, co odpowiada
0,54 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 7,5 + 1 = 8,5 godziny
(0,34 punktu ECTS)
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Efekty uczenia się - wiedza
W1 : zna patofizjologię układu równowagi
W2 : zna objawy i zasady leczenia chorób narządu przedsionkowego
W3 : zna współczesne metody badań zastosowanych w otoneurologii
Efekty uczenia się - umiejętności
U1 : nabywa zdolność postępowania z pacjentem otoneurologicznym
U2 : planuje i przeprowadza wywiad laryngologiczny E K_U0125
U3 : potrafi wykonać podstawowe badanie laryngologiczne w zakresie ucha, nosa i gardła i krtani F K_U25
U4 : planuje postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne E K_U16
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1 - nabywa zdolności do dobrego kontaktu z chorym w kwestii przekazania najważniejsztch informacji z dziedziny otolaryngologii, używając fachowej terminologii K_K03
K2 - demonstruje wrażliwości na cierpienie pacjenta, na jego troskę o własne zdrowie, na ból i niedogodę badania otolaryngologicznego- pielęgnuje w sobie delikatności w podejmowanych działaniach instrumetalnych w czasie badania otolaryngologicznego K_K04
Metody dydaktyczne
seminaria : wykład informacyjny
ćwiczenia : pokaz z instruktażem, ćwiczenia przedmiotowe
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu powinien/na posiadać wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii głowy i szyi.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
egzamin testowy na zakończenie
0%≤ - <60% - 2
60%≤ - <71% - 3
71 %≤ - < 80% - 3+
80%≤ - <88% - 4
88%≤ - <92% - 4+
92% ≤ - < 100% - 5
Praktyki zawodowe
Literatura
“Ear, Nose and Throat Diseases” Becker, Naumann, Pfaltz
“Essential Otolaryngology – Head and Neck Surgery” K.J. Lee
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: