Prowadzony w
cyklach:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
Kod Erasmus: 12.0
Kod ISCED: 0910
Punkty ECTS:
4
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Psychiatrii
(dla:
Wydział Lekarski)
Psychiatria 1655-Lek6PSCHP-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022/23:
|
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Not applicable
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1: can conduct an interview with an adult, including an elderly person, using skills on the content, process and perception of communication, taking into account the biomedical perspective and the patient's perspective (H.U.25)
U2: can conduct an interview with the child and his/her caregivers, using skills concerning the content, process and perception of communication, taking into account the biomedical perspective and the patient's perspective (H.U.26)
U3: conducts an interview in a life-threatening situation using the SAMPLE scheme (H.U.27)
U4: performs a complete and targeted physical examination of the adult tailored to the specific clinical situation (H.U.28)
U5: performs a complete and targeted physical examination of the child from the neonatal to adolescent period, adapted to the specific clinical situation (H.U.29)
U6: can convey unfavorable information using a selected protocol (e.g. SPIKES, EMPATHY, ABCDE), including supporting the family in the process of a patient's death with dignity and informing the family about the patient's death (H.U.30)
U7: obtains information from team members respecting their diverse opinions and specialist competences, incorporates this information into the patient's diagnostic and therapeutic plan, and applies ATMIST, RSVP/ISBAR protocols (H.U.31)
U8: can conduct a psychiatric examination of the patient and assess his or her mental state (H.U.32)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: establishes and maintains a deep and respectful relationship with the patient, as well as shows understanding of philosophical and cultural differences (K_K01)
K2: guided by the patient's well-being (K_K02)
K3 remembers to respect medical confidentiality and patients' rights: (K_K03)
K4: takes action towards the patient based on ethical principles, being aware of the social determinants and limitations resulting from the disease (K_K04)
K5: recognizes his/her own limitations and self-assesses deficits and educational needs (K_K05)
K6: promotes health-promoting behaviors (K_K06)
K7: implements the principles of professional camaraderie and appropriate rules of cooperation in a team, including representatives of other medical professions, also in a multicultural environment (K_K09)
K8: accepts the assumption of responsibility related to decisions made in the course of professional activity, including both own and others’ safety (K_K11)
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Tutorials:
• development and improvement of practical skills
• analysis of case reports
• utilization of medical simulation methods
• exposure methods: film
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
(po angielsku) Students commencing education in the subject of psychiatry should have the knowledge and practical skills achieved during education in the field of clinical sciences of the fifth year of studies – in the field of psychiatry.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: