Prowadzony w
cyklach:
2024/25, 2025/26
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
0,3
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Położnictwa, Chorób Kobiecych i Ginekologii Onkologicznej
(dla:
Wydział Lekarski)
Przygotowanie do LEKu - ginekologia 1655-Lek5LEKGIN-J
Podczas seminarium studenci usystematyzują wiedzę z zakresu:
1. Położnictwa praktycznego
2. Podstaw perinatologii
3. Ginekologii onkologicznej
4. Endokrynologii ginekologicznej
5. Uroginekologii
6. Innych schorzeń ginekologicznych
Na zajęciach są wspólnie rozwiązywane zadania z poprzednich edycji LEK.
Całkowity nakład pracy studenta
1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- 6 godzin seminariów
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną
-4 godziny pracy indywidualnej - czytanie literatury
Co odpowiada 0,4 ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
Student zna:
W1 funkcje rozrodcze kobiety, zaburzenia z nimi związane i postępowanie diagnostyczne oraz terapeutyczne dotyczące w szczególności:
1) ciąży,
2) porodu fizjologicznego i patologicznego oraz połogu,
3) podstawowych metod diagnostyki i zabiegów ginekologicznych i położniczych; (F.W9.)
4) podstawowe sposoby diagnostyki i terapii płodu;
W 2: posiada wiedzę na temat funkcji rozrodczych kobiety
(FK -W09)
W 3: posiada wiedzę na temat zaburzeń funkcji rozrodczych
(FK -W09)
W 4: posiada wiedzę na temat cyklu miesiączkowego i
i jego zaburzeń (FK -W09)
W 5: posiada wiedzę na temat prowadzenia ciąży fizjologicznej
(FK -W09)
W 6: posiada wiedzę na temat porodu fizjologicznego (FK -W09)
W7 posiada wiedzę na temat patologii porodu (FK -W09)
W 8: posiada wiedzę na temat nowotworów narządów płciowych
(FK -W09)
W9 posiada wiedzę na temat postepowania diagnostycznego i
terapeutycznego w zakresie nowotworów narządu rodnego
(FK -W09)
W 10: posiada wiedzę na temat antykoncepcji (FK -W09)
W 11: posiada wiedzę na temat ogólnych zasad terapii zastępczej
w okresie menopauzy (FK -W09)
W 12: posiada wiedzę na temat podstawowych zabiegów gin.
(FK -W09)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: zna prawa pacjenta (K_K06)
K2: wykazuje postawę odnoszącą się do poczucia ochrony ludzkiego życia (K_K02)
K3: posiada potrzebę stałego kształcenia i podnoszenia swoich umiejętności (K_K08)
K4: współpracuje z personelem wyższym i średnim medycznym (K_K07)
K5: rozumie potrzebę stałego dokształcania się (K_K01)
K6: rozumie potrzebę przestrzegania tajemnicy lekarskiej (K_K 06)
Metody dydaktyczne
Seminaria, omówienie zadań z poprzednich egzaminów LEK.
Wskazanie zagadnień wymagających zgłębienia w celu dokładnego przygotowania do LEK-u.
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
- metody ewaluacyjne
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody ewaluacyjne
- metody integracyjne
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Student(ka) powinien posiadać wiedzę wymaganą do egzaminu przeprowadzonego na 5 roku obejmujące poród fizjologiczny i patologiczny. Wybrane zagadnienia z patologii ciąży, anatomii, fizjologię oraz choroby narządu rodnego - prowadzenie procesu diagnostyczno-leczniczego.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25: | W cyklu 2025/26: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny - odbywa się na podstawie obecności studentów oraz aktywności na seminarium.
Literatura
Hacker & Moore's Essentials of Obstetrics and Gynecology 6th Edición
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: