Prowadzony w
cyklach:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
1,6
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Chorób Płuc, Nowotworów i Gruźlicy
(dla:
Wydział Lekarski)
Genoterapia 1655-Lek3GENO-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Total student workload:
1. Study hours involving teacher participation:
- participation in lectures: 6 hours
- participation in seminars: 6 hours
- participation in exercises: 18 hours
- consultations with an academic teacher: 1 hour
Study hours involving teacher participation =31 hour (1,24 ECTS)
2. Study hours involving individual student work:
- participation in lectures: 6 hours
- participation in seminars: 6 hours
- participation in tutorials: 18 hours
- consultations with an academic teacher: 1 hour
- preparation for tutorials (including reading literature): 4 hours
- preparation for the assessment: 5 hours
Total student workload is 40 hours (1,6 ECTS)
3. Study hours involving the scientific research:
- reading of the indicated scientific literature: 3 hours
- participation in lectures (including research results and scientific studies in the field of gene therapy): 3 hours
- participation in tutorials (including the results of scientific studies in the field of gene therapy): 10 hours
- preparation for passing the subject (including scientific studies in the field of gene therapy): 5 hours
Total student workload associated with the scientific research is 21 hours (0.84 ECTS)
4. Time required for preparation and participation in the assessment process:
- preparation for passing: 5 hours (0.2 ECTS point)
5. Total student workload of a practical nature:
- participation in exercises: 18 hours
Total student workload of a practical nature is 18 hours (0.72 ECTS)
6. Time required for compulsory placement: not applicable
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Explains the relationship to clinics and therapeutic strategies (C.W11, C.W42)
W2: Knows advanced techniques, tools and indications for gene therapy (C.W1)
W3: Explains the mechanisms of gene therapy tools in clinical examples (C.W42).
W4: Lists drugs constructed through gene therapy for conventional therapy and indications for their use (C.W41).
W5: Explains the mechanisms of action of vaccines and the basis of reprogramming T lymphocytes to become a tool of cancer gene immunotherapy (C.W11).
W6: Outlines the advantages, disadvantages and risks of gene therapy (C.W42).
W7: Describes the most promising perspectives of gene therapy, immunotherapy (C.W41, C.W42).
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) U1: Can apply immunotherapy and gene therapy techniques to explain the action of anticancer drugs/vaccines (C.U8)
U2: Can plan and select an appropriate gene therapy or immunotherapy technique (C.U14).
U3: Can interpret results and infer efficacy of gene therapy transfection techniques (B.U12)
U4: Can use the Internet to search for current gene therapy trials and design simple gene therapy experiments (C.U17)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) K1: Accepts the need of gene therapy ethical standards and attempts to solve ethical problems related to gene therapy (K.K8)
K2: Demonstrates the habit of self-education and develops good group work habits (K.K7)
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Lectures:
- informative lecture with multimedia techniques
- informative lecture
- lecture problem
Seminars (on-line/hybrid mode)::
- didactic discussion
- case study
Tutorials (on-line/hybrid mode):
- practical classes/laboratory (in case of remote learning - discussion of topics based on "step by step" videos of the exercises prepared by the teaching team)
- didactic discussion
- individual work
- work in groups
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- ćwiczeniowa
- projektu
- seminaryjna
- laboratoryjna
- ćwiczeniowa
- projektu
- seminaryjna
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
(po angielsku) The skills previously acquired during the classes of molecular biology, biochemistry and genetics are useful for student better understanding the issues of gene therapy.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: