Prowadzony w
cyklach:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Kod Erasmus: 12.1
Kod ISCED: 0912
Punkty ECTS:
2
Język:
angielski
Organizowany przez:
Katedra Biologii i Biochemii Medycznej
(dla:
Wydział Lekarski)
Ekofizjologia 1655-Lek22EKOF-J
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) 1. The workload related to the classes requiring the direct participation of academic teachers is:
- participation in lectures: 15 hours
- participation in seminars: 15 hours
- completion of the test: 4 hours
The student workload related to the activities requiring the direct participation of academic teachers is 34 hours, which corresponds to 1.36 ECTS points.
2. Balance of student workload:
- participation in lectures: 15 hours
- participation in seminars: 15 hours
- preparation for classes (including reading the indicated literature): 8 hours
- preparation for the test and assessment: 8 + 4 = 12 hours
The total student workload is 50 hours, which corresponds to 2.0 ECTS credits.
3. Student workload related to conducted research:
- reading the indicated scientific literature: 6 hours
- participation in lectures (taking into account the results of research and scientific studies in the field of ecophysiology): 6 hours
- participation in seminars (taking into account the results of research and scientific studies in the field of ecophysiology): 6 hours
- preparation for classes (including scientific studies in the field of ecophysiology): 4 hours
- preparation for credit (including scientific studies in the field of ecophysiology): 3 hours
The total student workload related to conducted scientific research is 25 hours, which corresponds to 1.0 ECTS point.
4. Time required to prepare for and participate in the assessment process:
- preparation for the test and assessment: 8 + 4 = 12 hours
The total student workload to prepare for participation in the assessment process is 12 hours, which corresponds to 0.46 ECTS points.
5. Balance of student workload of a practical nature: - participation in seminars: 6 hours
The total student workload of a practical nature is 6 hours, which corresponds to 0.24 ECTS points.
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Learning outcomes - knowledge:
the student knows and understands:
W1_factors that shape genetic balance of population (C.W8.).
W2_advantages and threats resulting from genetic modifications of organisms (C.W10.).
W3_rules of health promotion – tasks and main directions of this activity with consideration of role of healthy lifestyle and nature of disorders in eco-physiological balance (D.W1.).
W4_methods of identification and investigation of risk factors – advantages and disadvantages of various techniques: eco-physiological, epidemiological and measures that inform about presence of cause-result relationship (G.W2.).
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) Learning outcomes - skills:
the student is able to:
U1_describe demographic structure of population and on this basis assess the health problems of the population (G.U1.).
U2_collect information on the presence of risk factors for infectious and chronic diseases, present them to scientific community and plan preventive actions at various levels of prevention (G.U2.).
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) Learning outcomes - social competences:
the student shows:
K1_knowledge about rules of professional partnership and ability to cooperate in expert team including representatives of other medical professions also in multi-cultural and multi-national society (K_K06).
K2_perception and recognition of own limitations, ability to make self-evaluation of deficits and educational needs as well as aspiration to self-improvement (K_K07).
K3_taking action in relation to patient on the basis of ethical principles, professionalism and work responsibility with recognition of social conditions and limitations resulting from disease (K_K08).
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Lectures:
- information lecture
- seminar lecture
- didactic discussion
- case studies
Seminars:
- seminars and discussion
- problem seminars
- case studies (a form of didactic discussion)
- parallel auditorium exercises
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- opis
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- referatu
- studium przypadku
- projektu
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku
- projektu
- seminaryjna
- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody integracyjne
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
- metody służące prezentacji treści
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
(po angielsku) Before starting the studies, the student should have knowledge and skills in the field of the basics of medicine, the basics of biology, ecology, biotechnology and chemistry.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: